در «برج ترامپ» چه خبر است؟

در «برج ترامپ» چه خبر است؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چه طرفدار دونالد ترامپ باشید، چه نباشید، اگر به نیویورک بروید، امکان ندارد که هوس نکنید سری هم به برج ترامپ بزنید.

آگهی

چه طرفدار دونالد ترامپ باشید، چه نباشید، اگر به نیویورک بروید، امکان ندارد که هوس نکنید سری هم به برج ترامپ بزنید. برجی که تا چند هفته پیش مالک آن یک میلیاردر ثروتمند و چهره تلویزیونی بود، اما حالا اوضاع فرق کرده است. نه این که مالک این برج عوض شده باشد. مالک این برج همچنان دونالد ترامپ است، اما دونالد ترامپی که تا چند هفته دیگر قرار است رئیس جمهوری آمریکا شود.

از این به بعد رفتن به نیویورک بدون دیدن برج ترامپ، مثل رفتن به پاریس خواهد بود بدون سر زدن به برج ایفل.

برج ۶۸ طبقه ترامپ در کنار خیابان پنجم شهر نیویورک و در قلب منهتن، یک برج رنگ و رو رفته ای بود که نماد دهه هشتاد میلادی محسوب می شد.

La tour Trump à New York, quartier général du président élu. #AFP par AFPgraphics</a> <a href="https://t.co/yUPMV1Bes6">pic.twitter.com/yUPMV1Bes6</a></p>&mdash; Agence France-Presse (afpfr) 22 novembre 2016

نمای بیرونی ساده این برج هیچ نسبتی با طراحی پر زرق و برق داخلی آن ندارد. به محض این که وارد برج می شوید، فضای لوکس آن که با سنگهای گران قیمت سنگفرش شده است و غرق در نور است چشمان شما را خیره می کند. نگاهی به بالا بیندازید تا ببینید سقف شیشه ای این برج چگونه نور خورشید را به درون آن دعوت می کند. آبنماهای زیبا در اطراف برج هم چشمان شما را نوازش می کند و هم اجازه می دهد گوش شما از صدای آب لذت ببرد.

پله برقی های این برج طلایی هستند، درست مثل آسانسورهای اطراف برج که بازدیدکنندگان را جابجا می کنند.

A Trump Tower worker cleans the waterfall at Trump Tower on another day of meetings schedu… https://t.co/RMuqLJ8QiTpic.twitter.com/JCFPX9GKre

— WION (@WIONews) November 23, 2016

ترامپ، این جا و آن جا

در این برج شما می توانید هر چیزی را پیدا کنید. تعجب نکنید اگر بسیاری از فروشگاه ها نام ترامپ را بر خود دارند. این برج یک هتل را هم در خود جای داده است. اقامتگاه شخصی دونالد ترامپ هم در این برج واقع است. شماری از فروشگاه های جواهر در برج ترامپ، جواهری را می فروشند که طراح آنها ایوانکا دختر دونالد ترامپ بوده است.

Trump Bar Local Cheese Plate, paired with Trump Blanc de Blanc trumpwinery</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/TrumpTower?src=hash">#TrumpTower</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/TrumpBar?src=hash">#TrumpBar</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/TuesdayMotivation?src=hash">#TuesdayMotivation</a> <a href="https://t.co/Yf9jPoVtLP">pic.twitter.com/Yf9jPoVtLP</a></p>&mdash; Trump Tower New York (TrumpTower) August 9, 2016

گفته می شود که طبقه پنجم برج ترامپ میزبان تیمی است که بر روی پروژه انتقال قدرت به رئیس جمهوری جدید کار می کند. اغراق نیست اگر بگوییم، پیش نویس بسیاری از سیاستهای جهانی در چند سال آینده در این مکان در حال نوشته شدن است!

استودیوی برنامه تلویزیونی معروف «کارآموز» که دونالد ترامپ را از یک تاجر موفق به یک ستاره تلویزیونی تبدیل کرد هم در این برج قرار دارد.

طبقه ۳۰ تا طبقه ۵۵ برج آپارتمانهای شخصی را در خود جای داده اند که اجاره آنها بسیار بالا است. وقتی بدانید که افرادی مثل بروس ویلیس و کریستین رونالدو از جمله مالکان این آپارتمانها هستند، به دلیل دیگری برای گران قیمت بودن این آپارتمانها نیاز نخواهید داشت.

ساخت این برج در سال ۱۹۸۳ میلادی به پایان رسید و ارزش آن در سه دهه گذشته، سه برابر شده است. گفته می شود ارزش برج ترامپ حدود ۶۰۰ میلیون دلار است.

دونالد ترامپ و همسرش، ملانیا به همراه فرزند ده ساله خود، بارون در طبقات بالایی برج زندگی می کنند. پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بسیاری این سوال را مطرح کردند که آیا آقای ترامپ، این اقامتگاه لوکس را ترک می کند تا در کاخ سفید در واشنگتن زندگی کند؟ در حالی که دونالد ترامپ گفته است برای زندگی به کاخ سفید می رود، ملانیا گفته است که ممکن است مجبور شود به دلیل مدرسه فرزندش در نیویورک بماند.

روزنامه دیلی میل گزارش کرده است که ماندن ملانیا در نیویورک، روزانه یک میلیون دلار خرج روی دست مسئولان شهر نیویورک برای تامین امنیت او می گذارد.

Trump living at the White House and Trump Tower will require double the amount of security #WhiteHouseMandatoryhttps://t.co/EjpJZLKJBjpic.twitter.com/viZ2cQSi1F

— The Tylt (@TheTylt) November 23, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برج تجاری ترامپ در منهتن آتش گرفت

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک