مخالفت اپوزیسیون کلمبیا با توافق جدید صلح با فارک

مخالفت اپوزیسیون کلمبیا با توافق جدید صلح با فارک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی امضای توافق بازنگری شده صلح میان دولت کلمبیا و فارک، گروههای اپوزیسیون این کشور اعلام کردند که با این توافق مخالفت خواهند کرد.

آگهی

در پی امضای توافق بازنگری شده صلح میان دولت کلمبیا و فارک، گروههای اپوزیسیون این کشور اعلام کردند که با این توافق مخالفت خواهند کرد.

مخالفان و در صدر آنها کلیسای اوانجلی می گویند که اصلاحات اعمال شده در توافق جدید کافی نیست. به گفته مخالفان، نیروهای فارک باید محاکمه شده و از حضور در سیاست منع شوند.

در مقابل رودریگو لوندونیو، معروف به تیمولئون، از رهبران فارک با بیان اینکه به فرآیند صلح خوشبین است به خبرنگار یورونیوز گفت: «چیزی که به ما اطمینان داد، حمایت جامعه بین المللی بود، به ویژه حمایت آمریکا، آمریکای لاتین و جامعه اروپایی.»

با اینکه در همه پرسی گذشته توافق صلح با اختلاف اندکی رد شد اما مناطقی که بیش از همه قربانی خشونت فارک بودند با اختلاف زیادی به توافق آری گفته بودند.

یکی از قربانیان می گوید: «آقای تیمولئون رسما از همه قربانیان عذر خواهی کرده و گفته که باید گفتگو بر اسلحه چیره شود و هیچکس نباید برای باورهای سیاسی بمیرد. فکر می کنم این یک توافق واقعی است.»

بر خلاف توافق قبلی که به همه پرسی گذاشته شده بود، توافق جدید باید برای اجرایی شدن به تصویب پارلمان برسد.

آلوارو اوریبه، عضو سنای کلمبیا و از رهبران مخالف توافق می گوید: «در این باره فکر کنید که اگر دولت چنین توافقی با فارک امضا کرده آن وقت با بقیه گروهها، با ارتش آزادی بخش ملی، با ۳۵۰۰ گروه جنایتکار و ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار هکتار زمینی که در اختیار باندهای قاچاق مواد مخدر است چه می کند؟»

خبرنگار یورونیوز در بوگوتا، پایتخت کلمبیا می گوید: «متن جدید توافق در کنگره تصویب می شود و بعد از آن روند اجرا با چالش های مربوط به خودش، آغاز خواهد شد. همزمان دوران ۱۸۰ روزه آغاز می شود که در آن نیروهای فارک باید تحت نظارت سازمان ملل سلاح خود را زمین بگذارند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ زنان فلسطینی و اسرائیلی همزمان با «راهپیمایی اورشلیم» برای صلح رژه رفتند

جنگ اوکراین؛ مسکو و کی‌یف گفتگوهای صلح جده عربستان را چگونه ارزیابی کردند؟

چین در نشستی که روسیه دعوت نیست؛ توان و انگیزه عربستان از میزبانی مذاکرات صلح در اوکراین چیست؟