اردوغان اروپا را تهدید کرد

اردوغان اروپا را تهدید کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز پس از رای پارلمان اروپا برای توقف مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور تهدید کرد که مرزهایش را به سوی مهاجران باز خواهد…

آگهی

یک روز پس از رای پارلمان اروپا برای توقف مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور تهدید کرد که مرزهایش را به سوی مهاجران باز خواهد کرد.

آقای اردوغان در جمع هوادارانش در استانبول گفت: «زمانی که پانصد هزار پناهجو در کپی کوله به لب مرز رسیدند شما نالیدید و کمک خواستید. چه اتفاقی می افتاد اگر ترکیه مرزهایش را باز می کرد. خوب به من گوش کنید، اگر بخواهید پا را از این فراتر بگذارید مرزها باز خواهند شد. این را در سرتان فرو کنید. نه من و نه این ملت از تهدیدهای توخالی نمی ترسند.»

ترکیه، اتحادیه اروپا را به نقض توافق در مورد پناهجویان متهم می کند. بر اساس این توافق قرار بود در ازای اسکان پناهجویان در ترکیه شهروندان این کشور بتوانند بدون ویزا به کشورهای عضو محدوده شنگن سفر کنند.

اما مقامات اروپایی می گویند که ترکیه هنوز شروط لازم را برای برداشته شدن محدودیت سفر اجرا نکرده است.

روابط اتحادیه اروپا و ترکیه به ویژه پس از کودتای نافرجام در این کشور تیره شده است، اروپا ترکیه را به نقض گسترده حقوق شهروندانش متهم می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان تهدید کرد درهای اروپا را به روی پناهجویان باز خواهد کرد

پارلمان اروپا: مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه رسما تعلیق شود

گفتگو با گزارشگر ترکیه در پارلمان اروپا