ادامه فرار غیرنظامیان از شرق حلب همزمان با پیشروی ارتش سوریه

ادامه فرار غیرنظامیان از شرق حلب همزمان با پیشروی ارتش سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جنگ در شرق حلب همچنان ادامه دارد و بر تعداد غیرنظامیانی که از این شهر می گریزند اضافه می شود.

آگهی

جنگ در شرق حلب همچنان ادامه دارد و بر تعداد غیرنظامیانی که از این شهر می گریزند اضافه می شود. بر اساس تازه ترین گزارش ها، نزدیک به ۱۶ هزار نفر از مناطقی که از کنترل گروه های مسلح مخالف در آمده گریخته اند.

وضعیت انسانی در این منطقه بسیار بحرانی است. سازمان ملل متحد نگرانی خود را در این باره اعلام کرده و فرانسه هم خواستار جلسه اضطراری شورای امنیت شده است.

یکی از ساکنان حلب که در حال فرار از شهر است می گوید: «نه غذایی هست و نه دارویی. ما گرسنه ایم و می خواهیم از اینجا برویم.»

با وجود ادامه درگیری ها در این بخش، نبود امکانات درمانی و کمبود غذا ساکنان محلی را به فرار واداشته است. به گزارش تلویزیون دولتی روسیه ارتش سوریه کنترل شمال شرق حلب را در اختیار گرفته است. الکساندر دویاتکین، نماینده فرماندهی مرکز آشتی روسیه گفت: «طی روزهای گذشته، ارتش سوریه پیشروی های قابل توجهی داشته است. بیش از ده بخش آزاد شده اند. توان دفاعی مخالفان مسلح کم شده است. و به همین دلیل غیرنظامیان فرار از شهر را آغاز کرده اند.»

با پیشروی ارتش سوریه به پشتیباتی نیروی هوایی روسیه و نیروهای ایرانی در شرق حلب، هزاران نفر از ساکنان این مناطق به بخش غربی این شهر که در کنترل نیروهای دولتی قرار دارد یا شمال این منطقه که توسط نیروهای کرد اداره می شود، پناه می برند. این در حالی است که فرستاده سازمان ملل در امور سوریه می گوید معلوم نیست جنگ در شرق چقدر طول خواهد کشید.

این تصاویرویدئویی یک کارگاه تولید سلاح و مهمات دستی را نشان می دهد که گفته می شود ارتش سوریه روز دوشنبه پس از آزادسازی منطقه صخور در شرق حلب کشف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروهای دولتی سوریه مناطق دیگری از شرق حلب را پس گرفتند

آیا توجه به انتخابات آمریکا موجب غفلت از شرایط سوریه شده است؟

کنترل یک منطقه کلیدی دیگر در شرق حلب توسط نظامیان سوری