عزم راسخ رهبران مخالف در کره جنوبی برای استیضاح رئیس جمهور

عزم راسخ رهبران مخالف در کره جنوبی برای استیضاح رئیس جمهور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

احزاب اصلی مخالف در کره جنوبی عزم خود را جزم کرده اند تا طرح استیضاح پارک گون هه، رئیس جمهور را به نتیجه برسانند.

آگهی

احزاب اصلی مخالف در کره جنوبی عزم خود را جزم کرده اند تا طرح استیضاح پارک گون هه، رئیس جمهور را به نتیجه برسانند. آنها پیشنهاد وی مبنی بر کناره گیری از قدرت پیش از پایان دوره ریاست جمهوری (یعنی تا دو سال دیگر) را رد کرده اند؛ پیشنهادی که احزاب مخالف دولت آن را وقت کشی و با هدف مسکوت گذاشتن رسوایی فساد و جلوگیری از استیضاح و استعفای فوری رئیس جمهور خوانده اند.

چو می ئا، رهبر حزب دموکراتیک، حزب اصلی مخالف در این باره گفت: «ما رهبران احزاب مخالف باید راه درستی را باز کنیم که مردم به دنبالش هستند. دیدار و گفت و گوی ما فرصتی است تا به مردم نشان دهیم که به نتیجه خواهیم رسید.»

احزاب مخالف با در اختیار داشتن ۱۷۱ کرسی پارلمان به دو سوم آرای پارلمانی نیاز دارند تا بتوانند طرح استیضاح را آنطور که انتظار می رود روز جمعه به رای گذارند. از این رو آنها باید روی آرای نمایندگان حزب حاکم (و محافظه کار سائنوری – حزب پارک گون هه) حساب باز کنند.

دستگاه قضایی کره جنوبی هفته گذشته از باخبر بودن رئیس جمهوری از سوء استفاده مالی و سیاسی «چوی سون سیل»، دوست صمیمی اش و مشارکت در آن خبر داد.

از یک ماه پیش هزاران شهروند کره جنوبی در اعتراض به رسوایی فساد رئیس جمهور در خیابان های شهرهای مختلف دست به تظاهرات زده اند. آنها خواستار استعفای رئیس جمهور هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟