ولادیمیر پوتین بر رویکرد صلح آمیز روسیه با دنیا تاکید کرد

ولادیمیر پوتین بر رویکرد صلح آمیز روسیه با دنیا تاکید کرد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در جریان سخنرانی سالانه خود در مجلس این کشور روابط بین الملل روسیه با دنیا را صلح آمیز توصیف کرد.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در جریان سخنرانی سالانه خود در مجلس این کشور روابط بین الملل روسیه با دنیا را صلح آمیز توصیف کرد. وی ضمن تصریح این موضوع که اقدامات کشورش درجهت تامین منافع ملی، دفاع از آن و رد هر نوع فشارها است، برعدم تمایل به تقابل با کشورهای دیگر تاکید کرد.

رییس جمهوری روسیه گفت: «روسیه احتیاجی به درگیری ندارد، نه ما، نه متحدان ما و نه جامعه جهانی. به آنهایی که ما را بعنوان رقیب تلقی می کنند باید گفت ما هیچگاه بدنبال دشمن نبودیم و نیستیم، ما به دوست احتیاج داریم.»

رییس جمهوری روسیه در ادامه تاکید کرد مسئولیت تضمین امنیت و ثبات در دنیا بردوش کشورهای روسیه و ایالات متحده آمریکا است. او درباره همکاری با دولت دونالد ترامپ گفت: «ما برای همکاری با دولت جدید آمریکا آمادگی داریم. عادی سازی و آغاز توسعه روابط بین طرفین بر مبنای تساوی و منافع متقابل از اهمیت بالایی برخوردار است. همکاری بین روسیه و ایالات متحده برای حل و فصل درگیریها و منازعات منطقه ای و بین المللی در جهت منافع همه دنیا است.»

ولادیمیر پوتین در ادامه ضمن ابراز امیدواری برای تلاش مشترک با آمریکا جهت مقابله با تروریسم گفت: «امیدوارم در مبارزه علیه تهدیدی که خیالی نبوده بلکه واقعی است و آن تروریسم بین الملل نام دارد بتوانیم نیروها و قدرت خود را با آمریکا پیوند دهیم. دقیقا به همین منظور ارتش روسیه در سوریه بکار گرفته شده است. تروریستها متحمل شکستهای سنگینی شده اند. ارتش و ناوگان روسیه بخوبی ثابت کرد که می تواند خارج از کشور عملکرد تاثیرگذاری داشته باشد.»

آقای پوتین ضمن اشاره به تحریمهای اقتصادی کشورهای غربی، آنها را برای پیشرفت صنعت کشاورزی کشور مفید ارزیابی کرد. وی درباره رسیدن به اهداف داخلی گفت: «آینده کشور به خود ما بستگی دارد. به کار سخت و استعداد شهروندان، همچنین مسئولیت پذیری و موفقیت آنها. بدین ترتیب به همه اهداف خود خواهیم رسید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نطق سالانه رئیس جمهوری روسیه پیرامون موضوعات داخلی و بین المللی

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند