تولید هر قرص داراپریم با هزینه ۲ دلار توسط دانش آموزان استرالیایی

تولید هر قرص داراپریم با هزینه ۲ دلار توسط دانش آموزان استرالیایی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروهی از دانش آموزان (۱۶ و ۱۷ ساله) یک دبیرستان در سیدنی استرالیا در آزمایشگاه مدرسه شان موفق به تولید داراپریم شدند که هر یک قرص آن تنها ۲ دلار هزینه دارد.

آگهی

گروهی از دانش آموزان (۱۶ و ۱۷ ساله) یک دبیرستان در سیدنی استرالیا در آزمایشگاه مدرسه شان موفق به تولید داراپریم شدند که هر یک قرص آن تنها ۲ دلار هزینه دارد. تلاشی برای مبارزه با تصمیم مارتین اسکرلی مدیر شرکت تورینگ در آمریکا که قیمت هر یک قرص این دارو را با ۵ هزار درصد افزایش از ۱۳.۵ دلار به ۷۵۰ دلار افزایش داد.

براندون لی دانش آموز دبیرستان گرامر سیدنی می گوید: «آزمون و خطای زیادی در این فرایند داشتیم. ما بایستی واکنش های زیادی را تکرار می کردیم و شرایط را برای واکنش های متفاوت تغییر می دادیم تا ببینیم کدام مواد می تواند واکنشی بدهد که به تولید داراپریم بیانجامد. این فرایند بعضی وقت ها ما را بشدت هیجان زده می کرد زیرا حس می کردیم ما دانش آموزان دبیرستانی می توانیم مخاطبان گسترده تری داشته باشیم و نشان دهیم که حتی دانش آموزان یک دبیرستان معمولی مثل ما قادرند این دارو را با قیمت بسیار پایین تولید کنند.»

این دارو برای درمان انواع خاصی از مالاریا و همچنین توكسوپلاسموزيس بکار می رود که یک عفونت نادر و خطرناک است که افراد با سیستم ایمنی ضعیف مانند افراد آلوده به اچ آی وی دچار آن می شوند.

متیو تاد از دانشکده علوم دانشگاه سیدنی که در این آزمایش دانش آموزان را در این آزمایش همراهی کرده است، می گوید: «ما از مجموعه اوپن سورس مالاریا هستیم و تلاش داریم داروهای جدیدی برای این بیماری وحشتناک پیدا کنیم که هر روزه ۲ هزار نفر را که بیشترشان کودک هستند در جهان می کشد. بنابراین آنچه ما انجام می دهیم این است که سرنخ ها را از شرکت های بزرگ داروسازی می گیریم و آنها را بهبود و توسعه می دهیم تا به داروی مناسب برسیم.»

I made a short statement on the Australian students: https://t.co/cSQo3jHZoF
You can also watch recording chemistry lessons on my channel!

— Martin Shkreli (@MartinShkreli) December 1, 2016

مارتین اسکرلی مدیر شرکت تورینگ که دانش آموزان این دبیرستان او را بخاطر افزایش شدید قیمت این دارو به سودجویی متهم کرده اند با انتشار یک ویدئو و چندین توئیت به این ابتکار دانش آموزان استرالیایی واکنش نشان داده است. او گفته است که تقریبا هر دارویی را می توان در مقیاس کوچک با قیمت پایین تولید کرد و تولید انبوه و کارخانه ای داروهاست که میلیون ها دلار هزینه می برد.

Looks like MartinShkreli</a> isn&#39;t too impressed with the work of the <a href="https://twitter.com/Sydney_Grammar">Sydney_Grammar boys. https://t.co/9dnd9V99VO

— Twitter Moments (@TwitterMoments) December 1, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا زنان کمتر از مردان «روان‌آزار» هستند؟

ناف شما تو رفته است یا برآمده، آیا می‌دانید چرا؟