رئیس جمهوری فرانسه برای دومین بار پیاپی نامزد انتخابات نمی شود

رئیس جمهوری فرانسه برای دومین بار پیاپی نامزد انتخابات نمی شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری سوسیالیست فرانسه پنجشنبه شب در پیامی تلویزیونی از کاخ الیزه اعلام کرد که قصد ندارد برای دومین بار پیاپی نامزد انتخابات ریاست جمهوری…

آگهی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری سوسیالیست فرانسه پنجشنبه شب در پیامی تلویزیونی از کاخ الیزه اعلام کرد که قصد ندارد برای دومین بار پیاپی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

آقای اولاند در بخشی از پیامش گفت: «امروز من از مخاطراتی که پیش روست آگاهم. بنابراین تصمیم گرفتم که نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشوم.»

عنوان نخست روزنامه های چاپ پاریس، روز جمعه به تصمیم رئیس جمهوری فرانسه برای ترک قدرت پس از پایان دوره پنج ساله ریاست جمهوری اش اختصاص یافت.

اعلام این تصمیم تنها چند روز پس از آن است که مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه از آمادگی اش برای رقابت با دیگر نامزدهای جناح چپ در ماه ژانویه خبر داده است.

از سوی دیگر امانوئل مکرون، وزیر اقتصاد مستعفی دولت آقای اولاند نیز خواستار رقابت در انتخابات درون جناحی سوسیالیست ها شده است.

در همین حال آقای اولاند می گوید که فرانسوا فیون، نامزد منتخب حزب جمهوریخواه در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده میلادی، نظام رفاه اجتماعی را از بین خواهد بود. وی همچنین خطر به قدرت رسیدن مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی را گوشزد کرده است.

محبوبیت آقای اولاند به سرعت پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۲ میلادی در جامعه فرانسه کاهش یافت. نظرسنجی ها نشان می دهد که بیشتر واجدان شرایط رای دهی از وی حمایت نمی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان