روس ها بیشترین مدال را در رقابت های فصل جودو کسب کردند

روس ها بیشترین مدال را در رقابت های فصل جودو کسب کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آخرین روز از تورنمنت جودوی توکیو قهرمان اوزان سنگین به روی سکو رفتند.

آگهی

در آخرین روز از تورنمنت جودوی توکیو قهرمان اوزان سنگین به روی سکو رفتند.

- در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم مردان ورزشکاران صربستان، فرانسه و ژاپن مدال ها را بین خود تقسیم کردند.

الکساندر کوکول جودوکار صربستانی که مدال طلای گرند اسلم ابوظبی را در سال جاری کسب کرده بود در فینال با غلبه بر اکسل کلرژه فرانسوی، دارنده مدال برنز گرند اسلم باکو بر سکوی قهرمانی ایستاد و صاحب گردن آویز طلا شد. دو ورزشکار ژاپنی در این وزن بر روی سکوی سوم ایستادند.

- کوکول در پاسخ به این سوال که چه تغییراتی پس از بازیهای المپیک سبب شد تا در دو گرند اسلم متوالی ابوظبی و توکیو به قهرمانی برسد، گفت: «بله دو مدال طلا در کمتر از یک ماه. زمانی که گرند اسلم ابوظبی را فتح کردم در رتبه یک جهانی این وزن قرار داشتم بنابر این پیروزی برایم قابل پیش بینی بود اما مبارزه های دشواری را به خصوص در فینال پشت سر گذاشتم. اینجا هم همینطور، من شماره یک بودم اما در توکیو هرگز چیزی قابل پیش بینی نیست. من مبارزه با چهار ژاپنی را پیش رو داشتم. قبلا با تعدادی از جودوکاران ژاپنی مبارزه کرده بودم اما هیچگاه آنها را شکست نداده بودم. امروز دو ژاپنی را از پیش رو برداشتم. روز سخت اما بسیار خوبی بود.»

- در فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم کریل دنیزوف از کشور روسیه که مدال طلای رقابت های قهرمانی بزرگسالان اروپا در سال گذشته را در کارنامه دارد با امتیاز یوکو سیریل مارت حریف فرانسوی خود را شکست داد و به مدال طلا رسید. در این وزن نیز دو ورزشکار از کشور میزبان مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

- اما در وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم زنان مدال طلا و نقره بین ورزشکاران کشور میزبان توزیع شد.

سارا آساهینا جودوکار سنگین وزن و بیست ساله ژاپنی و دارنده مدال طلای گرند پری کره در سال گذشته، بدون کسب امتیاز و تنها با دریافت اخطار کمتر آکیرا سون هموطن شانزده ساله اش را از پیش رو برداشت و بر سکوی نخست ایستاد. در این وزن یک جودوکار دیگر ژاپنی و یک چینی مدال برنز را دریافت کردند.

شگفتی روز
شگفتی روز پایانی تورنمنت ژاپن بازگشت الکساندر میخائیلین جودکار ۳۷ ساله روس به تاتامی بود. او که سه قهرمانی در اروپا و سه قهرمانی در جهان را در کارنامه دارد سال ۲۰۱۲ پس از شکست مقابل تدی رینر در فینال المپیک لندن از شرکت در مسابقات کناره گیری کرده بود. میخائیلین چهار سال بعد به ژاپن سرزمین جودو باز می گردد تا در آخرین گرند اسلم فصل شرکت کند. او در نخستین مبارزه خود با شکست مقابل کوکورو کاگرای ژاپنی که شانزده سال جوانتر از اوست از دور رقابت ها حذف می شود. شکستی تلخ با اندکی چاشنی شیرین بازگشت به دنیای حرفه ای جودو.

پدرو ساوئن، خبرنگار یورونیوز در گزارش خود از آخرین تورنمنت فصل جودو آورده است: «با نگاه به گذشته کارنامه فصل رو به اتمام جودو مثبت ارزیابی می شود. فاتح بزرگ رقابت های جودو در المپیک ریو ژاپن بود. اما در طول فصل روس ها بودند که بیشترین مدال ها را ربودند. فرانسه پس از این دو کشور کامل کننده سکو است. سال ۲۰۱۷ با فصل جدید جودو به خصوص با پوشش رقابت های قهرمانی جهان در بوداپست که ماه اوت برگزار می شود، همراه شما خواهیم بود. در پایان توجه شما را به ویدیویی از بهترین امتیاز های ایپون فصل گذشته جلب می کنم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت