ال کلاسیکوی ۲۳۲ و قانون نانوشته فوتبال

ال کلاسیکوی ۲۳۲ و قانون نانوشته فوتبال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مسابقه فوتبال که همواره توجه صدها هزار نفر در سراسر جهان را به خود جلب می کند.

آگهی

یک مسابقه فوتبال که همواره توجه صدها هزار نفر در سراسر جهان را به خود جلب می کند. این مسابقه معمولا دوبار و گاهی اوقات نیز بیشتر از دوبار در سال برگزار می شود.

صحبت از ال کلاسیکو است. دویست و سی و دومین مسابقه حساس میان بارسلون و رئال مادرید شنبه شب گذشته در نیوکمپ با نتیجه تساوی به پایان رسید.
مسابقه ای که تا لحظات پایانی غیر قابل پیش بینی بود.

تقابل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو همانند مصاف بارسا و رئال برنده نداشت. هر دو ستاره سرشناس دنیای فوتبال در گلزنی ناکام بودند و نتیجه مساوی، پایان نبرد دو غول فوتبال اسپانیا بود. کاتالان ها در خانه و در حضور بیش از ۹۸ هزار تماشاگر در دقیقه ۵۳ به گل رسیدند. پاس هنرمندانه نیمار را لوئیس سوارز با ضربه سری دقیق وارد دروازه رئال کرد.

آبی اناری ها پس از این گل چند موقعیت گل دیگر داشتند که با بی دقتی به هدر رفت. قانون نانوشته فوتبال درباره از دست دادن موقعیت ها باز هم به اجرا درآمد و شاگردان زیدان مجری آن بودند. رئال با تحت فشار قراردادن بارسا در دقایق پایانی در نهایت با گل دقیقه نود سرخیو راموس، مدافع جلو کشیده خود گل تساوی را زد و رستگار شد.

با این نتیجه رئال فاصله شش امتیازی خود را با رقیبش در صدر جدول حفظ کرد.

بالاترین و پایین ترین
بخش بالاترین و پایین ترین هفته نیز به نبرد نیوکمپ اختصاص دارد. ببینیم برگزیدگان این بخش چه کسانی هستند.

- سرخیو راموس نخستین گزینه بخش بالاترین است. او چهارمین گل خود را در ال کلاسیکو و نخستین گل در نیوکمپ را پس از سال ۲۰۰۷ به ثمر رساند. راموس اکنون با چهار گل بهترین آمار گلزنی در میان مدافعان لالیگا را دارد.

- نیمار و سوارز دیگر گزینه های این بخش هستند. اولی برای خلق موقعیت و دومی برای تمام کنندگی.

همکاری این دو با هم تاکنون منجر به ۳۳ گل برای بارسلون شده است. ۱۹ پاس گل سوارز برای نیمار خلق کرده و ۱۴ گل با پاس نیمار به سوارز به ثمر رسیده است.

- خاویر ماسچرانو تنها انتخاب بخش پایین ترین هفته است. این بازیکن آرژانتینی در دقیقه ۲ خطای مشکوکی روی لوکاس واسکز در محوطه جریمه انجام داد که می توانست پنالتی باشد. او همچنین در دقیقه نود راموس را تنها گذاشت تا به راحتی گل تساوی را به بارسلون بزند.

بازتاب مسابقه در نشریات

روزنامه های اسپانیا فردای ال کلاسیکو دو دسته بودند. نشریات هوادار رئال به تمجید از سفید پوشان مادریدی پرداختند و روزنامه های هوادار بارسا یاس و سرخوردگی برای از دست دادن نتیجه در دقایق پایانی را به روی صفحه اول خود بردند.

“مارکا” پایان خوش مسابقه برای رئال و گلزنی راموس را در کانون توجه قرار داد و “آ.اس” هم با چاپ همان تصویر به بازی تاثیر گذار مدافع رئال اشاره کرد. “موندو دیپورتیوو” همانند دو نشریه “اسپورت” و “اسپورتیو” به تاسف از موقعیت های از دست رفته بارسا پرداخته و “ال پریودیکو” در تیتر خود رئال را تیم خوش شانس این مسابقه معرفی کرده است.

پیش بینی نتایج

آخرین هفته از رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان این هفته برگزار می شود و دوشنبه آینده قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی انجام خواهد شد. برخی تیم ها هنوز از صعود خود مطمئن نیستند و برخی دیگر نمی دانند اول گروه خواهند شد یا دوم. ما نتیجه تعدادی از بازیها را پیش بینی کردیم شما هم می توانید از طریق هشتک #TheCornerScores دیدگاههای خود را به اشتراک بگذارید.

بنفیکا ۱ ناپولی ۲
رئال مادرید ۲ بورسیا دورتمند ۱
لیون ۱ سویا ۱

برنامه این هفته را با ادای احترام به بازیکنان باشگاه چاپه کوئنسه برزیل به پایان می بریم که هفته گذشته هنگام عزیمت به مدئین برای بازی فینال جام سود امریکانا جان خود را از دست دادند. اتلتیکو ناسیونال کلمبیا، پای دیگر فینال جام قهرمانی را به این تیم برزیلی اهدا کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ پورتو و طارمی با آرسنال دیدار می‌کنند ناپولی با بارسلونا

پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان برد و صعود نکرد، پورتو با گلزنی طارمی به یک هشتم رسید