انتقادهای توئیتری دونالد ترامپ از چین

انتقادهای توئیتری دونالد ترامپ از چین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا با انتشار توئیت های تازه از سیاست های چین انتقاد کرد.

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا با انتشار توئیت های تازه از سیاست های چین انتقاد کرد. ترامپ در توئیتی ابتدا از سیاست های پولی چین از جمله مالیات سنگین بر صادرات محصولات آمریکا و در توئیتی دیگر از نظامی کردن دریای چین جنوبی توسط چین انتقاد کرد.

Did China ask us if it was OK to devalue their currency (making it hard for our companies to compete), heavily tax our products going into..

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) December 4, 2016

their country (the U.S. doesn't tax them) or to build a massive military complex in the middle of the South China Sea? I don't think so!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) December 4, 2016

انتشار این توئیت ها پس از مکالمه غیر معمول تلفنی میان رئیس جمهوری تایوان و دونالد ترامپ که مورد انتقاد چین قرار گرفت، صورت می گیرد. چین، تایوان را برای این تماس تلفنی سرزنش کرده و همچنین در اعتراضی دیپلماتیک به ایالات متحده آمریکا گفته است که سیاست «چین واحد» بستر روابط میان چین و ایالات متحده آمریکاست. رسانه های دولتی چین نیز روز دوشنبه دونالد ترامپ را در این مورد بی تجربه خواندند.

گفتگوی تلفنی یک رئیس جمهوری آمریکا با رئیس جمهوری تایوان بعد از تغییر سیاست آمریکا در دوران جیمی کارتر در سال ۱۹۷۹ بی سابقه می باشد و آمریکا تاکنون سیاست چین واحد را که خواسته دولت چین است رعایت کرده است.

مایک پنس معاون ترامپ این گفتگوی تلفنی را نوعی ابراز حسن نیت و نه تغییر در سیاست آمریکا درباره چین تفسیر کرده است.

بانک مرکزی چین در سالهای گذشته به دستکاری شدید بازار ارز دست زده است که مورد انتقاد آمریکا است. همچنین تنش در دریای چین جنوبی، جایی که چین مدعی مالکیت بر چندین جزیره است در ماههای اخیر باعث نظامی شدن بیشتر این منطقه شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت