میشل بارنیه: مذاکرات برکسیت کمتر از ۱۸ ماه زمان می برد

میشل بارنیه: مذاکرات برکسیت کمتر از ۱۸ ماه زمان می برد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برکسیت در نخستین نشست خبری خود تاکید کرد که مذاکرات درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کمتر از ۱۸ ماه زمان خواهد…

آگهی

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برکسیت در نخستین نشست خبری خود تاکید کرد که مذاکرات درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کمتر از ۱۸ ماه زمان خواهد برد.

وی همچنین تاکید کرد که یک گروه ۳۰ نفر از طرف اتحادیه اروپا تعیین شده تا مذاکرات را در همه سطوح اداره کنند اما در نهایت همه چیز به زمان اجرای ماده ۵۰ معاهده لیسبون بستگی دارد.

آقای بارنیه افزود: «همزمان با دوره ای که مذاکرات در حال انجام است، بریتانیا باید با اجرای ماده ۵۰ معاهده لیسبون تا ماه مه سال ۲۰۱۷ همانطور که نخست وزیر این کشور وعده داده، شورا را مطلع کند و تنها چند هفته پس از آن مذاکرات آغاز می شود و یک توافق نهایی تا اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی به دست خواهد آمد.»

همزمان با بررسی تقاضای دولت بریتانیا در مورد در اختیار گرفتن قدرت برای خروج از اتحادیه اروپا، گروهی از موافقان و مخالفان در مقابل دادگاه عالی تظاهرات کردند.

بر اساس رای پیشین دادگاه، آغاز روند خروج بریتانیا نیازمند مصوبه پارلمان است، اما دولت با اشاره به نتیجه همه پرسی معتقد است که باید بتواند بدون نیاز به رای پارلمان روند خروج را آغاز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بارنیه: بریتانیا باید هرچه زودتر مذاکرات برکسیت را آغاز کند

بررسی درخواست تجدید نظر دولت بریتانیا برای اجرای برکسیت

پیروزی نامزد مخالف برکسیت در انتخابات میان دوره ای مجلس عوام بریتانیا