والس از مقام نخست وزیری فرانسه استعفا داد و کازنو جایش را گرفت

والس از مقام نخست وزیری فرانسه استعفا داد و کازنو جایش را گرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برنار کازنو، نخست وزیر جدید فرانسه رسما جانشین مانوئل والس شد تا طی پنج ماه باقیمانده از دوره ریاست جمهوری فرانسوا اولاند اداره امور را در اختیار گیرد؛ پس از آنکه مانوئل والس برای نامزدی در انتخابات ر

آگهی

برنار کازنو، نخست وزیر جدید فرانسه رسما جانشین مانوئل والس شد تا طی پنج ماه باقیمانده از دوره ریاست جمهوری فرانسوا اولاند اداره امور را در اختیار گیرد؛ پس از آنکه مانوئل والس برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از مقام خود استعفا داد.

برنار کازنوی ۵۳ ساله می گوید که پس از ماه می ۲۰۱۷ صحنه سیاسی را ترک خواهد کرد. با این حال طی ماه های آینده در جایگاه تازه خود تلاش خواهد کرد تا با چالش های پیش رو کنار بیاید. او طی مراسم جانشینی که روز سه شنبه برگزار شد گفت: «چند ماه مانده و بهتر است کسی جانشین شما شود که در مقایسه با دیگران می داند که هر روز مهم است و باید روی هر روز حساب کرد. بر این اساس ما از تمام این روزها و ماه هایی که پیش رو داریم برای تقویت جمهوری، برای تقویت فرانسه و برای توانمند کردن آن در مقابله با چالش های پیش رو بهره خواهیم برد.»

برنار کازنو که تا دیروز وزیر کشور دولت مانوئل والس بود از سوی فرانسوا اولاند مامور تشکیل کابینه جدید شده؛ کابینه ای که تغییرات اندکی خواهد داشت. از جمله این تغییرات، انتخاب «برونو لو رو» بعنوان وزیر کشور است.

مانوئل والس در مسیر الیزه باید نخست در انتخابات مقدماتی سوسیالیست ها در ماه ژانویه از سد رقبا بگذرد تا بتواند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخاب برنارد کازنو بعنوان نخست وزیر جدید فرانسه

واکنش چپ و راست فرانسه به نامزدی مانوئل والس برای ریاست جمهوری

مانوئل والس نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد