سنگاپور بهترین کشور از نظر عملکرد در حوزه علم

سنگاپور بهترین کشور از نظر عملکرد در حوزه علم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده برنامه بین المللی ارزیابی دانش آموزان PISA کشور درباره سیستم آموزشی کشورهای عضو این برنامه، سنگاپور به عنوان بهترین کشور در زمینه عملکرد در حوزه علم قرار دارد و پس از آن

آگهی

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده برنامه بین المللی ارزیابی دانش آموزان PISA کشور درباره سیستم آموزشی کشورهای عضو این برنامه، سنگاپور به عنوان بهترین کشور در زمینه عملکرد در حوزه علم قرار دارد و پس از آن کشورهای ژاپن و استونی در جایگاه بعدی قرار دارند.

گابریلا راموس، مسئول هماهنگی گروه از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در باره چرایی عملکرد خوب سیستم آموزشی در کشورهای آسیایی می گوید: «عوامل بسیاری در این مورد دخیل است. به نظر من مهمترین دلیل این است که آنها برای دانش آموزان اهداف بسیاری در زمینه آنچه می توانند کسب کنند، تعیین می کنند. آنها بر منابع و تلاش های آنها تمرکز دارند و البته این تلاش ها تنها به مدرسه محدود نمی شود بلکه خانواده ها نیز سرمایه گذاری بالایی در زمینه آموزش برای کودکان خود در نظر می گیرند. مهمتر از همه اینکه آنها برای معلمان نیز سرمایه گذاری می کنند.»

وی همچنین در رابطه با عدم استفاده و بهره وری از تکنولوژی در کلاس های درس برای توسعه آموزش می گوید: «عدم بهره گیری از تکنولوژی در کلاس های درس هشداری است برای سیستم آموزشی زیرا استفاده از تکنولوژی و تکنیک های پیشرفته جدید، آموزش را بهبود می بخشد.»

براساس این گزارش، سیستم آموزشی در اروپا بر خلاف کشورهای آسیایی در حال افت است. بدترین کشور از نظر توسعه آموزشی در بین ۷۲ کشوری که در این برنامه عضو هستند، جمهوری دومنیکن است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش برنامه بین المللی ارزیابی توان علمی دانش آموزان در ۷۲ کشور جهان

نگاهی به موفقیتها و ناکامیهای نظامهای آموزشی دو کشور هلند و فرانسه

گفتگو با وزیر آموزش ملی فرانسه درباره ضعفها و کاستیهای نظام آموزشی کشور