درخواست دادستان؛ حبس ابد برای راتکو ملادیچ بخاطر جنایت جنگی در بوسنی

درخواست دادستان؛ حبس ابد برای راتکو ملادیچ بخاطر جنایت جنگی در بوسنی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادستان دادگاه بین المللی کیفری یوگسلاوی سابق در شهر لاهه روز چهارشنبه در بیانیه پایانی خود در مورد حکم راتکو ملادیچ از فرماندهان سابق نیروهای صرب در کشتار مسلمانان و نسل کشی «سربرنیتسا»، از دادگاه در

آگهی

دادستان دادگاه بین المللی کیفری یوگسلاوی سابق در شهر لاهه روز چهارشنبه در بیانیه پایانی خود در مورد حکم راتکو ملادیچ از فرماندهان سابق نیروهای صرب در کشتار مسلمانان و نسل کشی «سربرنیتسا»، از دادگاه درخواست حبس ابد کرد.

در قتل عام سربرنیتسا ، از روز سیزدهم ژوئیه سال ۱۹۹۵، در کمتر از یک هفته هشت هزار نفر توسط نیروهای صرب کشته شدند.

آلن تگر، دادستان دادگاه گفت: «حکمی به غیر از حبس ابد متغایر با روند دادگاه، توهین به قربانیان زنده و مرده این حوادث و توهین به عدالت است.»

آدام وبر دادستان دیگر، نقل قولی از راتکو ملادیچ را در این داگاه بیان کرد تا با نشان دادن بیرحمی او در نسل کشی مسلمانان بوسنی، بر درخواست حکم ابد تاکید کند. ملادیچ گفته بود: «هرگاه من از سارایوو رد شدم در حال عبور یک نفر را کشتم. بهمین دلیل و بخاطر تک تیراندازان ما ترافیک سارایوو مختل بود. من آنجا رفته بودم تا آنها (مسلمانان بوسنی) را له کنم. آنها برای هیچکس ارزشی نداشتند.»

این فرمانده نظامی سابق صرب که ۷۴ سال دارد به اتهام نسل کشی با همکاری رادوان کاراجیچ، رهبر صربهای بوسنی محاکمه می شود. رادوان کاراجیچ نیز پس از هشت سال محاکمه در ماه مارس امسال به ۴۰ سال حبس محکوم شد.

وکلای آقای ملادیچ اعلام کرده اند که او دفاعیه پایانی خود را این هفته ارائه خواهد کرد. انتظار می رود که دادگاه بین المللی کیفری یوگسلاوی سابق در شهر لاهه، حکم این ژنرال سابق صرب را در ماه های ابتدایی سال آینده میلادی اعلام کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بررسی فرجام‌خواهی ملادیچ، «قصاب بالکان» در دادگاه لاهه آغاز شد

پارسال پوتین امسال اوربان؛ مدال قصاب بالکان بر گردن نخست‌وزیر مجارستان

آمریکا فرزندان رهبر سیاسی صرب‌های بوسنی را تحریم کرد