قطر و شرکت گلنکور قسمتی از سهام روس نفت را تملک کردند

قطر و شرکت گلنکور قسمتی از سهام روس نفت را تملک کردند
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت گلنکور، متخصص بهره برداری از منابع اولیه و مواد خام با تشکیل یک کنسرسیوم با صندوق دولتی سرمایه گذاری قطر ۱۹.

آگهی

شرکت گلنکور، متخصص بهره برداری از منابع اولیه و مواد خام با تشکیل یک کنسرسیوم با صندوق دولتی سرمایه گذاری قطر ۱۹.۵ درصد سهام شرکت نفنی روس نفت را تملک می کنند. کمپانی روس نفت از این واگذاری سهام ۱۰.۵ میلیارد یورو درآمد خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه ضمن تایید فروش قسمتی از سهام این شرکت دولتی اعلام کرد دولت روسیه همچنان بیش از ۵۰ درصد سهام کمپانی روس نفت را در اختیار خواهد داشت. آقای پوتین گفت: «امیدوارم ورود گلنکور و قطر به هیئت مدیره شرکت شفافیت آنرا بیشتر کند. همزمان کمپانی در مالکیت دولت روسیه با بیش از ۵۰ درصد سهام خواهد ماند.»

دولت روسیه اجرای پروژه خصوصی سازی قسمتی از روس نفت را در دستور کار دارد. ایگور سچین، مدیرعامل این شرکت و از نزدیکان ولادیمیر پوتین مامور اجرای پروژه معرفی شده است.

ویکتور خائیکوف، ریس انجمن نفت روسیه گفت: «این توافق به سهام هایی مربوط می شود که قبل از اعمال تحریمها در بازار بوده است. بنابراین نمیتوانیم بگوییم که ان تحریمها تاثیری روی این توافق داشته اند.»

روسیه که مدتهاست اقتصادش زیر بار تحریمهای اقتصادی کشورهای غربی خم شده امیدوار است با درآمد ناشی از این معامله تا حدی کسری بودجه خود را جبران کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقبت روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین؛ واردات نفت آمریکا توسط پکن ۸۱ درصد رشد کرد

چین فرستاده ویژه خود را برای مذاکرات صلح مرتبط با جنگ اوکراین به عربستان می‌فرستد

تلاش ژاپن برای تقویت بخش دفاعی خود؛ سفرهای اروپایی و آمریکایی کیشیدا آغاز شد