دختران موسوی: پیگیری خاصی برای رفع حصر ندیده‌ایم

دختران موسوی: پیگیری خاصی برای رفع حصر ندیده‌ایم
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی که یکی از شعارهای حسن روحانی در انتخابات ۹۲ رفع حصر بود، دختران میرحسین موسوی می‌گویند اقدامی در جهت رفع حصر شش ساله پدر و مادرشان به چشم نمی‌آید.

نرگس موسوی، دختر کوچک نخست وزیر پیشین ایران که به همراه همسرش زهرا رهنورد در حصر خانگی به سر می‌برند، در گفتگو با وبسایت «کلمه» گفت: «راجع به شرایط محصورین ما هم مرتب به جناب دکتر هاشمی [وزیر بهداشت] اطلاع رسانی می‌کردیم هم به شکل مفصل به جناب رییس جمهور و دولت و هم به برخی از مراجع، اما متأسفانه اقدام ویژه و پیگیری خاصی را مشاهده نکردیم.»

کوکب، زهرا و نرگس موسوی در مورد وضعیت سلامت پدر ومادرشان گفته‌اند که هیچ تغییر خاصی در وضعیت آنان به وجود نیامده است. آنها همچنین در مورد این که در فاصله‌های ملاقات با پدر و مادر محصورشان اتفاقی برای آنها بیفتد، اظهار نگرانی کرده‌اند.

کوکب موسوی در مورد بی اطلاعی از وضعیت سلامت زوج محصور گفت: «مهم‌ترین چیزی که جای نگرانی برای ماست وضعیت بی‌اطلاعی هنگام بیماری‌شان هست. که فرضاً پزشک هم برای ایشان آورده می‌شود و یا مریضی‌ای باشد مثل سه هفته قبل بسیار خطرناک، ما در جلسه بعد از ملاقات می‌فهمیم. و متأسفانه هفته تا هفته از وضعیت آنها بی‌اطلاعیم و بالعکس.»

سایت کلمه از قول دختران میرحسین می‌نویسد که وی به طور مشخص در هفته‌های اخیر دچار «یک بیماری ناگهانی با عوارض مقطعی حاد و نگران کننده» شد که می‌توانست جانش را به خطر بیندازد، اما ظاهرا مأموران جزئیات روند بیماری یا درمان موسوی را در اختیار فرزندانش نگذاشته‌اند.

آنها همچنین می‌گویند که موسوی در زمان ملاقات با فرزندانش به دلیل محدودیت‌ها و حضور مأموران، قادر به ابراز نظر در مورد مسائل سیاسی روز نیست.

زهرا موسوی با یادآوری پایداری پدر و مادرش می‌افزاید که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با هم «عهد بسته‌اند که به آزادی از حصر حتی فکر هم نکنند تا نگران جان و هزینه و حبس و غیره نباشند.»

حبس خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان از بهمن سال ۸۹ و در پی دعوت رهبران جنبش سبز به راهپیمایی در حمایت از قیام مردم مصر و تونس آغاز شد و هنوز در میان مسئولان رسمی ایران اراده‌ای برای شکستن آن پدید نیامده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد