دو حزب محافظه کار و اپوزیسیون مقدونیه خود را پیروز انتخابات می دانند

دو حزب محافظه کار و اپوزیسیون مقدونیه خود را پیروز انتخابات می دانند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ساعاتی پس از اتمام رای گیری در مقدونیه، هر دو جناح محافظه کار و اپوزیسیون از پیروزی خود در این انتخابات سراسری سخن گفتند.

آگهی

ساعاتی پس از اتمام رای گیری در مقدونیه، هر دو جناح محافظه کار و اپوزیسیون از پیروزی خود در این انتخابات سراسری سخن گفتند. این درحالیست که هنوز نزدیک به ۲۰ درصد از آرا شمارش نشده است.

طبق آرای شمارش شده، حزب اتحاد ملی مقدونیه (VMRO-DPMNE) به رهبری نیکولا گروئوسکی، نخست وزیر سابق این کشور نزدیک به ۴۰ درصد از آرا را از آن خود کرده و سوسیال دموکرات ها نیز ۳۷ درصد از آرا را کسب کرده اند.

وی در جشن پیروزی زودهنگام این جناح خطاب به هواداران خود گفت: « با این نتیجه، حزب ما پیروز انتخابات مقدونیه است.»

هواداران حزب سوسیال دموکراتیک مقدونیه نیز با تجمع در مقابل دفتر مرکزی این حزب پیروزی خود را جشن گرفتند. نتایج اعلام شده حاکی از اختلاف نزدیک به ۳۵۰۰۰ رای میان این دو حزب اصلی در این کشور است.

زوران زائف، رهبر این حزب نیز در میان هواداران خود با بیان اینکه رژیم این کشور در آستانۀ سقوط است، از شهروندان دعوت کرد برای این مناسبت جشن بگیرند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی در مقدونیه پس از تنش های سیاسی مداوم در این کشور و استعفای نیکولا گروئوسکی، نخست وزیر سابق مقدونیه در نوامبر سال گذشته برگزار می شود. افشای استراق سمع هزاران شهروند، قضات و روزنامه نگاران و اتباع خارجی در این کشور در دولت سابق اوج تنش سیاسی موجود در این کشور بود که به انحلال دولت و پارلمان منجر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا حیات سیاسی نتانیاهو به جنگ غزه و حتی گسترش آن در منطقه گره خورده است؟

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول و شانس نخست پایان دادن به سلطنت اسلامگرایان در ترکیه کیست؟

اپوزیسیون دوباره جان گرفته ترکیه توانست در انتخابات محلی شهرهای مهم پیشتاز باشد