فرشته حسینی، ستاره جشنواره مراکش

فرشته حسینی، ستاره جشنواره مراکش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مراکش با معرفی برترین های سینما به کار خود پایان داد.

آگهی

شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مراکش با معرفی برترین های سینما به کار خود پایان داد. در این دوره از جشنواره فیلم «اهدا کننده» اثر زانگ کی وو کارگردان چینی خوش درخشید و جایزه بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص داد. این فیلم درباره مردی است که به خاطر نیاز مالی و هزینه خانواده اش کلیه اش را می فروشد.

کارگردان اثر می گوید: «جشنواره مراکش مهمترین جشنواره در آفریقاست. اعضای هیات داوران از اروپا و سایر نقاط جهان انتخاب می شوند. امیدوارم که این جایزه کمکی باشد برای آینده کاری من.»

چاقو در آب زلال اثر دیگری از سینمای چین جایزه بهترین کارگردانی را ازآن خود کرد. با این وجود کارگردان نتوانست در جشنواره حاضر شود و تهیه کننده فیلم جایزه را دریافت کرد. وی می گوید: »ما توانستیم سد زبان را بشکنیم و از مشکلات عبور کنیم و جایزه را بگیریم. این برای چین افتخار بزرگی است و امیدواریم بتوانیم در آینده باز هم به مراکش بیاییم.»

گوموندور آرنار هنرپیشه ایسلندی نیز به خاطر بازی در فیلم سنگدل جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول مرد را به خود اختصاص داد.

و اما جایزه بهترین هنرپیشه زن به فرشته حسینی هنرمند افغان به خاطر بازی در فیلم «رفتن» اثر نوید محمودی تعلق گرفت. این فیلم یک داستان عاشقانه را روایت می کند.

مستر یونیورسو ساخته تیتزا کووی و رینر فریمل جایزه هیات داوران را دریافت کرد.

آقای فریمل می گوید: «هر انسانی منحصر به فرد است و همه باید به این واقعیت واقف باشند. باید بدانیم که اگر نکات بد کسی را دیدیم نقاط قوت را هم ببینیم. این دیدگاه جهان را جای بهتری می کند.»

شانزدهمین جشنواره فیلم مراکش به پایان رسید، یکی از مهمترین وقایع فرهنگی قاره آفریقا. داوران بین المللی این دوره با انتخاب فیلم های چینی مهر تاییدی به جهانی بودن سینما، فارغ از زبان زدند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد