طراح لباس مردان مریخی

طراح لباس مردان مریخی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مردان مریخی چه لباس هایی بهتن خواهد داشت؟ دانشمندان در حال ازمایش لباس هایی هستند که فضانوران باید برای فتح مریخ به تن داشته باشند.

آگهی

مردان مریخی چه لباس هایی بهتن خواهد داشت؟ دانشمندان در حال ازمایش لباس هایی هستند که فضانوران باید برای فتح مریخ به تن داشته باشند.

دانشجویان و محققان دانشگاه طراحی رود آیلند آمریکا مشغول طراحی لباس هایی هستند که قرار است در ماموریت شبیه سازی سفر به مریخ استفاده شوند.

یکی از اعضای گروه می گوید: «ما این لباس را برای برنامه شبیه سازی طراحی کردیم. تمرین کاملا مشابه با آنچه واقعا در مریخ در انتظار ماست. لباس کاملا به فضانورد احساس واقعی را می دهد و او را در شرایط واقعی مریخ پیمایی قرار خواهد داد.»

آندری استیورات رییس گروه مهندسی شبیه سازی مریخ است. او علاوه بر مسائل فنی ملاحظات دیگری هم در طراحی لباس در نظر داشت.

وی می گوید: «چیزی که من امروز با پوشیدن این لباس متوجه شدم این است که لباس خیلی محفوظ و ایزوله است. اینکه فرد احساس کند که به کلی از محیط دور و بر جدا شده حالت روانی خوبی ندارد، بنابراین باید در تمرین ها روی این موضوع کار کنیم.»

لباس های واقعی فضانوردی برای محیط های با جاذبه صفر طراحی شده اند. به همین دلیل وزن آنها در زمین خیلی سنگین است و استفاده از آنها دشوار. همچنین هزینه بالای تولید لباس های واقعی موجب شده تا محققان پروژه شبیه سازی از لباس های ارزان تری استفاده کنند.

مایکل لای از اعضای گروه طراحی می گوید: «حتی کارکنان ناسا هم نمی توانند همیشه به لباس های واقعی دسترسی داشته باشند. این لباس ها میلیون ها دلار قیمت دارند. بنابراین ما سعی کردیم چیزی را طراحی کنیم که مقرون به صرفه باشد. وسایل مورد نیاز ساخت این لباس ها ده هزار یورو قیمت دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات