نخست وزیر جدید ایتالیا اعضای کابینه اش را معرفی کرد

نخست وزیر جدید ایتالیا اعضای کابینه اش را معرفی کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پائولو جنتلونی، نخست وزیر جدید ایتالیا روز دوشنبه طی مراسمی اعضای کابینه اش را معرفی کرد؛ کابینه ای کمابیش با آرایشی شبیه به کابینه نخست وزیر مستعفی ماتئو رنتزی؛ چرا که بیشتر اعضای آن در پست های شان ا

آگهی

پائولو جنتلونی، نخست وزیر جدید ایتالیا روز دوشنبه طی مراسمی اعضای کابینه اش را معرفی کرد؛ کابینه ای کمابیش با آرایشی شبیه به کابینه نخست وزیر مستعفی ماتئو رنتزی؛ چرا که بیشتر اعضای آن در پست های شان ابقا شده اند و این بدان معناست که جنتلونی، وزیر خارجه دولت رنتزی، راه سلفش را ادامه می دهد.

نخست وزیر جدید با اشاره به اینکه دولتش با چالش های داخلی و بین المللی روبروست گفت: «من نمی خواهم مشکلات سیاسی را که پس از اعلام نتایج همه پرسی و بروز بحران در دولت پیش آمده پنهان کنم. اینها مشکلاتی هستند که باید آنها را رفع کنیم. دولت به فوریت با تمام توان کارش را از سر می گیرد و بر مشکلات کشور متمرکز می شود.»

در دولت جدید پیر کارلو پادوان وزیر اقتصاد خواهد بود و آنجلینو آلفانو که وزیر کشور دولت پیشین بود به جای خود پائولو جنتلونی تصدی وزارت خارجه را برعهده دارد. وزیران دفاع، صنعت و دادگستری تغییر نکرده اند.

شصت و چهارمین دولت ایتالیا طی هفتاد سال گذشته پس از کسب رای اعتماد پارلمان کارش را شروع خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پائولو جنتلونی، وزیر خارجه دولت رنتزی نخست وزیر ایتالیا شد و مامور تشکیل دولت جدید

استعفای رنتزی نگرانیهای زیادی در اروپا بوجود آورده است

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است