راهپیمایی مردم در استانبول به یاد قربانیان انفجارهای این شهر

راهپیمایی مردم در استانبول به یاد قربانیان انفجارهای این شهر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز یکشنبه صدها نفر در استانبول به یاد قربانیان دو انفجار در برابر استادیوم فوتبال در این شهر راهپیمایی کردند.

آگهی

روز یکشنبه صدها نفر در استانبول به یاد قربانیان دو انفجار در برابر استادیوم فوتبال در این شهر راهپیمایی کردند. این دو انفجار که توسط مسئولیت آن را گروه رادیکال موسوم به شاهین های آزادی کردستان بعهده گرفته تاکنون دست کم ۳۹ کشته و بیش از ۱۶۰ مجروح برجای گذاشته است.

در پی این انفجار، دولت ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرده و نخست وزیر این کشور نیز رسانه ها را به دلایل امنیتی از پوشش گستردۀ خبری در مورد این حادثه ممنوع کرده است.

وضعیت و هویت مجروحان، شرایط محل انفجار و اقدامات پلیس در این محل از جمله مواردی است که رسانه ها اجازۀ انتشار هیچ خبر و گزارشی را در این باره ندارند.

یکی از این دو انفجار ناشی از بمبگذاری در یک اتومبیل پارک شده در مقابل این استادیوم ورزشی بوده و انفجار دوم نیز توسط یک عامل انتحاری صورت گرفته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه به عیادت قربانیان این انفجارها که بیشتر آنها از نیروهای پلیس هستند رفته و قول داده است با عاملان این انفجارها برخورد کند.

İstanbul İl Örgütümüz bugün binlerce kişiyle terörü bir kez daha lanetledi. #alışmayacağızcemal_canpolat</a> <a href="https://twitter.com/herkesicinCHP">herkesicinCHPpic.twitter.com/KPSK1GIJci

— CHP İstanbul (@CHP_istanbulil) 11 décembre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیش از یکصد عضو حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه بازداشت شدند

گروه «عقابهای آزادی کردستان» مسئولیت حملات استانبول را برعهده گرفت

دو انفجار همزمان در استانبول