توقف عملیات نظامی در شرق حلب پس از توافق بر سر خروج مخالفان مسلح

توقف عملیات نظامی در شرق حلب پس از توافق بر سر خروج مخالفان مسلح
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ساعاتی پس از توافق بر سر خروج مخالفان مسلح از شرق حلب، ارتش سوریه عملیات نظامی در این منطقه را متوقف کرده است.

آگهی

ساعاتی پس از توافق بر سر خروج مخالفان مسلح از شرق حلب، ارتش سوریه عملیات نظامی در این منطقه را متوقف کرده است. پس از چهارهفته نبرد بی امان و بمباران شدید محله های تحت کنترل مخالفان، و در آستانه تسلط کامل نیروهای وابسته به دولت سوریه بر شرق حلب، این مناطق ساعتی است که رنگ آرامش را به خود می بیند تا مخالفان وغیرنظامیان در امنیت بتوانند آن را ترک کنند.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد با تایید بر اینکه توافق مذکور به مخالفان مسلح امکان می دهد تا حلب را ترک کنند، گفت: «عملیات نظامی در شرق حلب متوقف شده و درباره آتش بس و اقدامات بشردوستانه تردیدی باقی نیست. حکومت سوریه کنترل بر شرق حلب را در اختیار گرفته و حالا وقت اقدامات عملی بشردوستانه است.»

با این همه توافق موجود از نگرانی ها نسبت به سرنوشت غیرنظامیان که همواره قربانی آتش طرفین هستند نکاسته است.

بریتا حاجی حسن، رئیس شورای محلی شرق حلب که هم اکنون ساکن پاریس است از نگرانی خود در این باره گفت: «این توافق شامل گروه های مسلح مخالف و غیرنظامیان می شود. متاسفانه تضمین این که غیرنظامیان توسط حکومت سوریه قتل عام نشوند چندان قطعی نیست.»

جنگ خونین و خانمان سوز در شرق حلب پایان یافته و با خروج مخالفان مسلح آنچه باقی می ماند ویرانی و زخم جانکاهی است که به این زودی ها التیام نمی یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرایط شهر حلب سوریه در گفتگو با «ینس لارکی»

تخلیه غیر نظامیان از شرق حلب به گزارش تلویزیون دولتی سوریه

بشار اسد به هر قیمتی خواهان بازپس گیری کامل حلب است