صدور حکم دادگاه کاتانیا در پرونده مرگ حدود ۸۰۰ پناهجو در اثر غرق شدن کشتی

صدور حکم دادگاه کاتانیا در پرونده مرگ حدود ۸۰۰ پناهجو در اثر غرق شدن کشتی
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاه منطقه کاتانیای جزیره سیسیل ایتالیا روز سه شنبه محمد علی مالک ۲۷ ساله تبعه تونس را مسئول غرق شدن یک کشتی حامل بیش از ۸۰۰ پناهجو در سال ۲۰۱۵ و مرگ اکثر این افراد معرفی و وی را به ۱۸ سال حبس و پرد

آگهی

دادگاه منطقه کاتانیای جزیره سیسیل ایتالیا روز سه شنبه محمد علی مالک ۲۷ ساله تبعه تونس را مسئول غرق شدن یک کشتی حامل بیش از ۸۰۰ پناهجو در سال ۲۰۱۵ و مرگ اکثر این افراد معرفی و وی را به ۱۸ سال حبس و پرداخت ۹ میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

دادگاه دقیقا مطابق با خواسته دادستان در کیفرخواست این حکم را صادر کرده است. محمد علی ملک کاپیتان کشتی به قتل و کمک به مهاجرت غیرقانونی متهم بود.

جورجیو فورستیری، وکیل مدافع خانواده قربانیان حادثه گفت: «این حکم یک رویه قضایی بسیار مهم است و نمادی خواهد بود برای کسانی که از این حادثه و تعرض به انسانها رنج می برند.»

دادگاه محمود بیخیت متهم ردیف دوم پرونده را نیز به اتهام مشارکت در کمک به مهاجرت غیرقانونی علاوه بر جریمه ۹ میلیون یورویی به ۵ سال حبس محکوم کرد.

ماسیمو فرانته، وکیل مدافع محمد علی مالک گفت: «دلایل قوی در اختیار داریم. در عین حال برروی ضعفهای دفاع کار خواهد شد. سعی می کنیم در دادگاه تجدیدنظر دلایل متقاعدکننده ارائه کنیم.»

کشتی حامل حدود ۸۰۰ مهاجر و پناهجو با یک کشتی پرتغالی برخورد کرد و غرق شد و بدین ترتیب یکی از وحشتناک ترین و غم انگیزترین حوادث دریانوردی در دریای مدیترانه را رقم زد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه ایتالیا با استرداد یک فلسطینی به اسرائیل به دلیل نگرانی از «نقض حقوق بشر» مخالفت کرد

وضعیت زندان‌های ایتالیا؛ دولت دست‌راستی ملونی اعتصاب غذا را جرم‌انگاری می‌کند

کشف نقاشی‌های دیواری ۲ هزار ساله در ویرانه‌های مدفون در خاکستر آتشفشانی پمپئی