توسعه صنعت سینمای مراکش

توسعه صنعت سینمای مراکش
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صنعت فیلمسازی مراکش با ساخت تنها ۲۰ فیلم در سال حجم بزرگی ندارد ولی چشم اندازهای طبیعی و شهری این کشور را به یکی از لوکیشن های محبوب فیلمسازان تبدیل کرده است.

آگهی

صنعت فیلمسازی مراکش با ساخت تنها ۲۰ فیلم در سال حجم بزرگی ندارد ولی چشم اندازهای طبیعی و شهری این کشور را به یکی از لوکیشن های محبوب فیلمسازان تبدیل کرده است. تربیت استعدادهای فنی فیلمسازی، برای بهره بردای از چنین گرایشی از الویت های دست اندرکاران هنر هفتم این کشور است.

مدرسه هنرهای بصری مراکش یکی از نهادهای آموزشی مطرح در این زمینه است. این مدرسه دانشجویان را نه تنها با شیوه های نظری بلکه با برگزاری کارگاه و شیوه های عملی آموزش می دهد. چهره ها و کارشناسان این صنعت برای آموزش به مدرسه دعوت می شوند.

ونسان ملیلی، مدیر این مدرسه می گوید هدف آنها مجهز کردن دانشجویان به ابزارهای اصولی و درست است تا در پایان تحصیلات بتوانند در هر جا کار پیدا کنند. او می افزاید: «فیلمهای مراکشی با بودجه دولتی ساخته شده اند، هر سال ۲۰ فیلم مراکشی ساخته می شود که نیازمند کار فنی چندین تکنیسین است. بعلاوه، تلویزیون و تعدادی مجموعه های داستانی و مستند داریم که هر سال و بویژه پیش از رمضان ساخته می شوند. در این وقت مردم بیشتر در خانه می مانند و تلویزیون نگاه می کنند. این زمان پرکار سال است. در کنار آن البته فیلم های خارجی را داریم که در مراکش فیلمبرداری می شوند.»

یکی از این فیلمها، میماموس (Mimosas) ساخته الیور لاچه، کارگردان اسپانیایی – بلژیکی است. مراحل صدابرداری و صداگذاری آن در یکی از استودیوهای مراکش انجام شده است. این فیلم برنده جایزه بزرگ گروه داوران جشنواره فیلم کن امسال شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«میموساس» فیلمی عارفانه ساخته الیور لاچه

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید