حسن فتحی به اتهامات علیه «شهرزاد» واکنش نشان داد

حسن فتحی به اتهامات علیه «شهرزاد» واکنش نشان داد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کارگردان سریال شهرزاد به جنجال‌هایی که اخیرا در مورد این نمایش خانگی پرطرفدار ایجاد شده، واکنش نشان داد.

حسن فتحی ضمن یادآوری اقبال فصل اول سریال خود که به گفته او «موجب رونق بازار نمایش خانگی» و «کارآفرینی» در جامعه شده، از تشکل‌های سینمایی به خاطر سکوت و عدم حمایت کافی از عوامل فیلم در برابر «شایعات» به شدت انتقاد کرد. او در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا در این مورد گفت: «مگر ما را نمی‌شناسند؟ چرا سکوت کرده‌اند؟ چاهی که امروز برای “شهرزاد” کنده شده، فردا برای تک تک کسانی که سکوت کرده‌اند، کنده خواهد شد.»

او در انتقاد از سکوت تشکل‌های سینمایی، مشخصا از خانه سینما، کانون کارگردانان و انجمن بازیگران نام برد.


حسن فتحی، کارگردان سریال شهرزاد

اخیرا در پی انتشار اخباری مبنی بر دست داشتن عوامل سریال شهرزاد در پرونده‌های فساد مالی و پولشویی، اتهام اصلی متوجه سرمایه‌گذاران این سریال شد و به بازداشت یکی از این افراد یعنی محمد امامی انجامید. پیش از آن، فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خبر از یک پرونده فساد هشت هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان داده بود و ظاهراً محمد امامی در پیوند با همین پرونده بازداشت شده است.

خبر ارتباط عوامل «شهرزاد» با این پرونده بزرگ فساد و پولشویی واکنش‌های بسیاری را در جامعه فرهنگی و به ویژه در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. در این رابطه کارزاری هم به نام «نه به شهرزاد» به راه افتاد و بسیاری از کنشگران فرهنگی و سینمایی در صدد تحریم این سریال و افشاگری علیه عوامل آن برآمدند.

کسی که خود«جیره‌خوار» یک باند قدرت است و از «پول کثیف» ارتزاق می کند، بهتر است درباره #بیانیه_فراگیر_دانشجویان_ایران سکوت کند.#نه_به_وقاحتpic.twitter.com/AnYTgkgnqM

— نادر فتوره‌چی (@Nfatourehchi) December 3, 2016

ظاهرا همه جنجال‌هایی که بر سر پیوند این مجموعه با پرونده فساد صندوق فرهنگیان پیش آمد، مانع از توقف ساخت فصل دوم آن نشده است. ترانه علیدوستی، یکی از بازیگران نقش اصلی این سریال در واکنش به کارزار «نه به شهرزاد» در فیس‌بوک و اینستاگرام خود خبر از ادامه کار ساخت فصل دوم شهرزاد داد و از طرفداران پر و پا قرص آن خواست که به «شایعات» توجه نکنند.

حسن فتحی نیز در ادامه مصاحبه‌اش بر «استقلال» خود تأکید کرد و گفت: «ما برده جریان سیاسی و اقتصادی خاصی نیستیم و مستقل هستیم.» وی با بیان این که در مقابل «شانتاژ» کوتاه نیامده و کار ساخت فصل دوم را ادامه خواهد داد، پیشاپیش و تلویحاً نظر مقامات قضایی در مورد پرونده فساد امامی را صائب دانست و گفت: «اخلاق و وجدان ایجاب می‌کند که ما پیش داوری نکنیم و اجازه بدهیم که مراجع قضایی به این موضوع رسیدگی کنند و ما هم تابع نظر این مراجع هستیم.»

اکنون به رغم بازداشت محمد امامی، فیلمبرداری فصل دوم شهرزاد در جریان است. سرمایه‌گذار دیگر این سریال نیز سید هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری است. وی به همراه محمد امامی هزینه ۱۲ میلیارد تومانی فصل اول را تأمین کرده بود. رضوی زمانی «شهرزاد» را «بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین» مجموعه در تاریخ سینما و تلویزیون ایران در بخش خصوصی نامیده بود. این سرمایه‌گذار سینمایی اکنون خود نیز با عنوان کردن برخی ادعاهای مالی مربوط به سریال شهرزاد، با حسن فتحی و محمد امامی درگیری و اختلاف پیدا کرده است.

هفته گذشته نیز نامه سرگشاده‌ای به امضای حسن فتحی در واکنش به اتهامات علیه سازندگان شهرزاد در فضای مجازی منتشر شد. فتحی در آن نامه با طرح این پرسش که اگر فساد مالی حقیقت داشت، برای ساخت فیلم به سرمایه‌گذار دوم نیازی نبود، دست داشتن عوامل این سریال در پرونده اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی صندوق فرهنگیان را تکذیب کرده و گفته بود موضوع اتهام، نه اختلاس، بلکه بدهی بانکی بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

این سه‌شنبه شب یا آن سه‌شنبه شب؟ چهارشنبه‌سوری امسال دقیقاً چه روزی است؟