سکته قلبی بیشترین علت فوت تهرانی‌ها در آبان ماه سال ۱۳۹۵

سکته قلبی بیشترین علت فوت تهرانی‌ها در آبان ماه سال ۱۳۹۵
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مدیر عامل سازمان بهشت زهرای تهران با ارائه آمار مرگ و میر این شهر گفت که در آبان ماه سال جاری ۴۷۶۶ نفر در شهر تهران فوت کرده‌اند که بیشترین علت مرگ، ایست قلبی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا اکبر توکلی، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا روز شنبه ۲۷ آذر ماه گفت: ««در آبان ماه سال جاری ۴۷۶۶ نفر در شهر تهران فوت کرده‌اند که از این تعداد ۲۷۷۱ نفر مرد، ۱۹۱۰ نفر زن و ۸۵ نفر نوزاد بوده اند. همچنین بیشترین علت فوت، ایست قلبی با ۴۴۱ نفر بوده که از این تعداد ۲۴۷ نفر مرد، ۱۸۸ نفر زن و ۶ نفر نوزاد را شامل می‌شود. همچنین «ام اس» با یک مورد فوتی کمترین علت مرگ تهران‌ ها بوده است.»

وی در ادامه گفت: «بیشترین تعداد فوت شدگان در بین ۲۲ منطقه پایتخت، مربوط به منطقه ۴ بوده که ۳۱۹ فوتی شامل ۱۸۴مرد، ۱۳۴ زن و یک نوزاد بوده است. کمترین تعداد متوفیان تهران هم مربوط به منطقه ۲۱ شهر تهران است که شامل ۲۲ متوفی مرد و ۱۵ زن است.»

سکته قلبی بیشترین علت فوت تهرانی‌ها درآبان ماه/بیشترین و کمترین فوتی های پایتخت مربوط به مناطق 4 و 21 است. pic.twitter.com/U5iWMdif19

— روزنامه شهروند (@shahrvand_paper) December 17, 2016

بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها علت شایع مرگ و میر در بیشتر کشورهای توسعه‌ یافته هستند، اما سن ابتلا به آنها به دلیل رسیدگی‌های درمانی بالاست. در ایران اما پزشکان می‌گویند سن ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و میزان مرگ و میر ناشی از آن پایین‌تر از کشورهای توسعه یافته است. پیشتر دکتر سالاری‌‌‌فر، متخصص قلب و عروق گفته بود که حدود سنی بیمارانی که در مرکز قلب تهران تحت عمل قلب باز یا آنژیوگرافی قرار گرفته‌اند، حدود ۵۸ سال است و این رقم ۱۰ سال از کشورهای دیگر پایین‌تر است.

در همین حال آبان ماه سال جاری یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا گفته بود که ۴۱۲ شهروند تهرانی از اول تا ۲۳ آبان ماه براثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند. حبیب کاشانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این آمار گفته بود: «در این خصوص پیشنهاد می کنم که نهادهای نظارتی به خصوص قوه قضائیه با ارسال تیم‌های نظارتی به سازمان بهشت زهرا نسبت به آگاهی از دلایل مرگ و میر این تعداد از شهروندان کسب اطلاع کند.»

سازمان بهداشت جهانی هم در گزارش سال ۲۰۱۲ خود گفته بود که آلودگی هوا در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۶ هزار ایرانی را مستقیم و غیرمستقیم کشته است. در آن زمان شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با توجه به آمار سازمان بهداشت جهانی، اینفوگرافیک ذیل را منتشر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد