ادای احترام به نظامیان کشته شده در انفجار ترکیه

ادای احترام به نظامیان کشته شده در انفجار ترکیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ساعاتی پس از انفجار مرگبار در شهر قیصریه ترکیه گروهی از افرادی که خود را «ملی گرا» می نامیدند در تظاهراتی اعتراضی شرکت کردند.

آگهی

ساعاتی پس از انفجار مرگبار در شهر قیصریه ترکیه گروهی از افرادی که خود را «ملی گرا» می نامیدند در تظاهراتی اعتراضی شرکت کردند. آنها در شعارهای خود فریاد «انتقام» سر دادند.

روز شنبه اتوبوس حامل نظامیان ارتش ترکیه، بر اثر برخورد یک خودروی بمبگذاری شده منفجر شد. در این انفجار ۱۳ سرباز کشته و ۵۵ نفر مجروح شدند. گفته می شود که وضعیت شش نفر از مجروحان بحرانی است.

مراسم ادای احترام به سیزده سرباز کشته شده در این انفجار با حضور شماری از نظامیان در یک فرودگاه کوچک در شهر قیصریه برگزار شد. در این مراسم شماری از بستگان قربانیان حضور داشتند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، شبه نظامیان کرد را به انجام این حمله متهم کرد. بلافاصله پس از این اتفاق هفت نفر بازداشت شدند. مقامهای امنیتی ترکیه گفته اند که به دنبال پنج مظنون مرتبط با این حمله هستند.

بن علی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه گفت: «گروه های تروریستی باید بدانند که روح آزادی در این ملت موج می زند. چنین حوادثی قدرت ما را برای جنگ با تروریسم دوچندان می کند.»

ترکیه در ماه های اخیر بارها شاهد حملات مرگبار بوده است. هفته گذشته دست کم چهل نفر در بمبگذاری شهر استانبول کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه، کردهای جدایی طلب را عامل بمب گذاری در کایسری دانست

تعداد تلفات بمبگذاری در مرکز ترکیه به دست کم ۱۳ کشته و ۵۵ زخمی افزایش یافت

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا