«تخلیۀ شرق حلب تا چند روز دیگر پایان می یابد»

«تخلیۀ شرق حلب تا چند روز دیگر پایان می یابد»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از آغاز عملیات انتقال غیرنظامیان از شرق حلب، بیش از ۲۵۰۰۰ نفر این منطقه را ترک کرده اند.

آگهی

از آغاز عملیات انتقال غیرنظامیان از شرق حلب، بیش از ۲۵۰۰۰ نفر این منطقه را ترک کرده اند. به گفتۀ مسئولان نهادها و نیروهای مرتبط با این امر، تخلیۀ شرق از غیرنظامیان ممکن است تا چند روز دیگر پایان یابد. تخلیۀ شرق حلب از روز پنجشنبه، پانزدهم دسامبر آغاز شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه در این باره اظهار امیدواری کرده است که روند تخلیۀ این منطقه تا روز بیست و پنجم دسامبر پایان یابد.

تعدادی از مجروحان و بیماران در بیمارستان های ترکیه در شهرهای جنوبی این کشور و هم مرز با سوریه تحت درمان قرار گرفته اند و برخی نیز به مراکز درمانی در غرب حلب انتقال یافته اند. به گفتۀ مقامات شهر مرزی هاتای، ۱۵۲ نفر از مجروحان غیرنظامی و اعضای گروههای مسلح به بیمارستان های این شهر منتقل شده اند.

عملیات انتقال غیرنظامیان و تخلیۀ شرق حلب از گروههای مسلح ضد دولتی با نظارت سازمان های انساندوستانه نظیر صلیب سرخ جهانی در حال انجام است.

ینس لرکه، سخنگوی امور انساندوستانۀ سازمان ملل در این باره به خبرنگاران گفت: «طی روزهای گذشته مکانیزم نظارت بر این عملیات را اجرا کرده ایم. همانطور که می دانید افراد ما در ورودی راموسه مستقر هستند و باور داریم که این شکل حضور محافظت [از مردم] را تضمین می کند.»

با اینحال و به گفتۀ مقامات سوری، تخلیۀ گروههای مسلح از شرق حلب و انتقال آنها به شهر ادلیب به دلیل شرایط جدید اعلام شده از سوی این گروهها متوقف شده است. تخلیۀ شرق حلب همزمان با تخلیۀ غیرنظامیان از دو روستای فوعه و کفریا در نزدیکی ادلیب که تحت محاصرۀ گروههای مسلح قرار دارد آغاز شده است. به گفتۀ سازمان صلیب سرخ جهانی تاکنون ۷۵۰ نفر نیز از این دو روستا به غرب حلب انتقال یافته اند.

همزمان با ادامۀ روند انتقال غیرنظامیان، نشست سه جانبۀ وزرای خارجۀ روسیه، ایران و ترکیه در مسکو بر سر بحران سوریه برگزار شد. در این نشست که به فاصلۀ یک روز از ترور سفیر روسیه در آنکارا برگزار شده بود، وزرای خارجۀ این سه کشور بیانیۀ مشترکی را به امضا رسانده و در آن بر تسهیل مذاکره میان دولت سوریه و اپوزیسیون برای رسیدن به صلح در این کشور ضمانت اجرای توافقنامه ای که در این زمینه به دست بیاید، تاکید کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد