جمعیت حاضر در بازارچۀ نوئل با کامیون زیر گرفته شدند

جمعیت حاضر در بازارچۀ نوئل با کامیون زیر گرفته شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رسانه های آلمان می گویند فرد مظنونی که توسط پلیس در رابطه با حملۀ با کامیون به شهروندان در بازارچۀ نوئل در این شهر دستگیر شده، یک پناهجوی پاکستانی یا افغانستانی…

آگهی

رسانه های آلمان می گویند فرد مظنونی که توسط پلیس در رابطه با حملۀ با کامیون به شهروندان در بازارچۀ نوئل در این شهر دستگیر شده، یک پناهجوی پاکستانی یا افغانستانی است. پلیس هنوز این امر را تایید یا تکذیب نکرده اما در ادامۀ تحقیقات، پلیس برلین از عمدی بودن این حمله خبر داده است.

در این حمله که شامگاه دوشنبه بوقوع پیوست، دست کم ۱۲ نفر کشته شده و بیش از ۵۰ نفر نیز مجروح شده اند.

فرد مظنون پس از توقف این کامیون در نتیجۀ شلیک پلیس در حال فرار در محل حادثه بوده که توسط پلیس دستگیر شده است اما هنوز مشخص نیست که آیا وی رانندگی این کامیون را بعهده داشته یا با این حمله در ارتباط بوده است.

جسد فرد دومی نیز در این کامیون یافت شده و تحقیقات در مورد هویت وی ادامه دارد اما برخی از رسانه های آلمانی از جمله دویچه وله هویت جسد یافته شده را لهستانی عنوان کرده اند.

از رانندۀ لهستانی این کامیون خبری در دست نیست و پلیس جستجوها برای یافتن وی را آغاز کرده است. به گزارش پلیس، شماره پلاک این کامیون در کشور لهستان به ثبت رسیده است.

بنا به گفتۀ پلیس و به نقل از شرکت باربری لهستانی، ارتباط با رانندۀ این کامیون از ساعت ۱۵ روز دوشنبه قطع شده و به احتمال زیاد این وسیلۀ نقلیه توسط عاملان این حمله به سرقت رفته است. بنا به اطلاعات موقعیت یاب از راه دور و طبق گفتۀ مالک این شرکت حمل و نقل لهستانی، این کامیون پس از قطع ارتباط با رانندۀ آن در سه نقطه از مسیر توقف داشته است.

پلیس از شهروندان برلین خواسته است در خانه های خود بمانند و تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنند. وزیر کشور آلمان نیز در واکنش به این حمله از افزایش ضرایب ایمنی در اطراف بازارهای محلی و کریسمس خبر داده است.

وزير ايالت برلين اعلام کرده است که علت حادثه ورود كاميون به بازارچه كريسمس مشخص نيست و مى تواند «تصادف يا حمله» باشد.

Truck smashes through Christmas marketLorry smashes through Christmas market in Berlin

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شاهدان از حمله با کامیون با بازارچه نوئل برلین می گویند

احتمال تروریستی بودن حمله به بازار کریسمس در برلین

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آلمان در اعتراض به نشست مخفیانه راست‌‌های افراطی درباره مهاجران تظاهرات کردند