انیس عامری به دلیل تلاش برای خرید سلاح گرم تحت نظر بوده است

انیس عامری به دلیل تلاش برای خرید سلاح گرم تحت نظر بوده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همزمان با ادامه جستجوها در سطح اروپا، پلیس ضدتروریست آلمان عصر چهارشنبه و بامداد پنجشنبه دو عملیات جداگانه را برای یافتن نشانی از انیس عامری، مظنون حمله به بازارچه نوئل برلین به اجرا گذاشت و به جستجو

آگهی

همزمان با ادامه جستجوها در سطح اروپا، پلیس ضدتروریست آلمان عصر چهارشنبه و بامداد پنجشنبه دو عملیات جداگانه را برای یافتن نشانی از انیس عامری، مظنون حمله به بازارچه نوئل برلین به اجرا گذاشت و به جستجو در مناطقی از شهر برلین و همچنین شهر دورتموند در غرب آلمان پرداخت.

انیس عامری پیش از این مدتی در دورتموند زندگی کرده است. در جریان عملیات پلیس در این شهر، چهار نفر از نزدیکان او دستگیر شدند.

پلیس آلمان همچنین در سال ۲۰۱۶ میلادی برای ماهها انیس امری را بویژه در برلین تحت نظر داشت زیرا او مشکوک بود که درحال برنامه ریزی برای یک سرقت با هدف تامین پول برای خرید سلاح های خودکار و انجام یک حمله است. اما تحقیقات در این باره در ماه سپتامبر به دلیل نبود شواهد کافی متوقف می شود.

همزمان با جستجو در اروپا، بازپرسی از نزدیکان او در تونس نیز آغاز شده است. عبدالقادر و ولید، برادران انیس عامری در تونس می گویند خبر دست داشتن برادرشان در این حمله آنها را شوکه کرده است.

عبدالقادر عامری می گوید: «من هم مانند هر تونسی که این خبر را شنید، شوکه شدم. هنگامیکه پلیس به خانه آمد تا مادرم را ببرد، ما باخبر شدیم که این کار برادرم انیس بوده است. من و برادرم اینجا در الوسلاتيه زندگی نمی کنیم، ما در پایتخت تونس زندگی می کنیم. ما تازه به اینجا رسیدیم.»

انیس در هفده سالگی پس از متهم شدن به سرقت، تونس را ترک و به ایتالیا فرار کرده است. او بطور غیابی در تونس به پنج سال زندان محکوم شده است.

انیس مدتی را نیز به دلیل به آتش کشیدن یک مدرسه، در زندان ایتالیا بسر برده است.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، انیس عامری به دلیل برقراری تماس با نیروهای داعش و همچنین تحقیق در اینترنت درباره چگونگی ساخت مواد منفجره، برای پلیس آمریکا نیز چهره ای شناخته شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشایی بازار نوئل برلین، سه روز پس از حمله مرگبار

انیس عامری کیست؟

پاداش صدهزار یورویی برای یافتن مظنون حمله برلین