روسیه: کلیه احتمالات درباره علت سقوط هواپیمای نظامی بررسی می شود

روسیه: کلیه احتمالات درباره علت سقوط هواپیمای نظامی بررسی می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عملیات جستجو برای یافتن بقایای قربانیان حادثه سقوط هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه همچنان ادامه دارد.

آگهی

عملیات جستجو برای یافتن بقایای قربانیان حادثه سقوط هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه همچنان ادامه دارد. وزارت دفاع روسیه پیش از این احتمال زنده یافتن عضوی از سرنشینان این هواپیما را بعید اعلام کرده بود.

مقامات روسیه اعلام کرده اند هرگونه گزینه در خصوص علت سقوط این هواپیما، از جمله احتمال حمله تروریستی را مد نظر قرار خواهند داد. این در حالی است که ویکتور اوزرف، وزیر دفاع روسیه پیش از این در گفتگو با رسانه ها ضمن رد احتمال حمله تروریستی، اشکال فنی و یا خطای خدمه را علت احتمالی حادثه اعلام کرده بود.

ماکسیم سوکولف، وزیر حمل و نقل روسیه که ریاست کمیته تحقیق در باره این پرونده را برعهده دارد روز یکشنبه تصریح کرد که امکان ردیابی جعبه سیاه هواپیما از طریق سیگنالهای رادیویی وجود ندارد: «با توجه به اینکه جعبه سیاه این نوع هواپیمای توپولف ۱۵۴ مجهز به سیگنال های رادیویی نیست، بنابراین باید امیدوار باشیم آنرا سالم در اعماق دریا و در میان لاشه های هواپیما پیدا کنیم.»

وزیر حمل و نقل روسیه همچنین در باره علت وقوع این حادثه گفت:« کمیته تحقیق بدون شک دلایل سقوط و کلیه احتمالات را که منجر به وقوع این سانحه شده بررسی خواهد کرد اما صحبت در خصوص آن در حال حاضر خیلی زود است.»

الیزاوتا گلینکا، مدیر بنیاد خیریه “فراِید” و مشهور به دکتر لیزا که نخستین جایزه دولتی حقوق بشر روسیه را در کارنامه داشت، یکی از ۹۲ سرنشین این هواپیما بود. او قصد داشت برای ارائه کمک های بشر دوستانه در بیمارستان دانشگاهی تشرین به لازقیه سفر کند.

از دیگر سرنشینان این هواپیما می توان به ۶۰ تن از اعضای گروه کر ارتش سرخ، چند مسئول عالیرتبه غیر نظامی و نیز ۹ خبرنگار از سه کانال تلویزیونی این کشور اشاره کرد.

هواپیمای توپولف ۱۵۴ روسیه در ساعات ابتدایی بامداد روز یکشنبه دقایقی پس از ترک فرودگاه سوچی از صفحه رادار محو شد و در دریای سیاه سقوط کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرنگونی هواپیمای «حامل اسرای جنگی اوکراین»؛ پوتین: قطعا با پاتریوت آمریکایی سرنگون شد

تصاویر تازه‌ هواپیمای حامل اسرای اوکراین که سقوط کرد؛ پوتین: به عمد یا به اشتباه، اوکراینی‌ها زدند

دیگر رهبران گروه واگنر که در سانحه هواپیما در روسیه کشته شدند چه کسانی بودند؟