نخست وزیر ژاپن از پرل هاربر بازدید می کند

نخست وزیر ژاپن از پرل هاربر بازدید می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در هفتاد و پنجمین سالگرد حمله ناگهانی ژاپن به ناوگان دریایی آمریکا در پرل هاربر، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، از این مکان دیدار می کند.

آگهی

در هفتاد و پنجمین سالگرد حمله ناگهانی ژاپن به ناوگان دریایی آمریکا در پرل هاربر، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، از این مکان دیدار می کند. آقای آبه اولین نخست وزیر ژاپن خواهد بود که به بازدید از این مکان رفته است.

در حمله نظامیان ژاپن در سال ۱۹۴۱ به پرل هاربر، بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای نظامی و غیرنظامی کشته شدند. در این حمله ناگهانی حدود ۲۰ ناو آمریکا آسیب دیدند.

این حمله ژاپن باعث شد که آمریکا درگیر جنگ جهانی دوم شود و نیروهای نظامی خود را اعزام کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا حدود شش ماه قبل از شهر هیروشیما دیدار کرد و دسته گلی را بر بنای یادبود قربانیان بمباران اتمی این شهر قرار داد. این بنای یادبود در پارک صلح هیروشیما ساخته شده است که به یاد ۱۴۰ هزار قربانی بمباران اتمی این شهر بنا شده است.

همان طور که پیش تر اعلام شده بود، رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی بابت بمباران اتمی هیروشیما عذرخواهی نکرد.

پس از بمباران اتمی هیروشیما آقای اوباما اولین رئیس جمهوری آمریکا است که در طول دوران خدمتش به عنوان رئیس جمهوری، به این شهر سفر می کند.

در پی بمباران اتمی هیروشیما در تاریخ ۶ اوت سال ۱۹۴۵ میلادی که با بمباران اتمی ناگازاکی همراه شد جنگ جهانی دوم به پایان رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله به پایگاه پرل هاربر توسط ارتش ژاپن سرنوشت جنگ جهانی دوم را تغییر داد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد

موشک فضایی ژاپن لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد