امیدواری محمود عباس به کنفرانس صلح در پاریس

امیدواری محمود عباس به کنفرانس صلح در پاریس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره شهرک سازی های دولت اسرائیل اظهار امیدواری کرد که کنفرانس پیش رو در فرانسه سبب «آغاز روند استقلال اراضی

آگهی

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره شهرک سازی های دولت اسرائیل اظهار امیدواری کرد که کنفرانس پیش رو در فرانسه سبب «آغاز روند استقلال اراضی فلسطینی» باشد.

آقای عباس روز سه شنبه در دیدار با اعضای سازمان فتح در رام الله گفت: «ما باور داریم که قطعنامه سازمان ملل متحد بنیانی روشن را در برابر اسرائیل و همه جهان قرار می دهد و آنان باید مذاکرات را برپایه چنین قطعنامه ای آغاز کنند. آنان نباید قوانین بین المللی را که به وضوح در قطعنامه آمده را نادیده بگیرند.»

قرار است کنفرانس بین المللی صلح روز پانزدهم ژانویه در پاریس برگزار شود.

۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، جمعه ۲۳ دسامبر با اکثریت آرا شهرک سازی دولت بنیامین نتانیاهو را در کرانه باختری و شرق بیت المقدس محکوم کرد. ایالات متحده آمریکا این قطعنامه را وتو نکرد و رای ممتنع داد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری اسرائیل در واکنش گفته است که دولتش «این تصمیم را نمی تواند بپذیرد و نخواهد پذیرفت.» آقای نتانیاهو این قطعنامه را «شرم آور و ضد اسرائیلی» نامیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد

آیا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی مورد سوءقصد قرار گرفته است؟

تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری؛ آیا شهرک‌نشینان اسرائیلی جبهه جنگ جدیدی را باز خواهند کرد؟