وزیر درمان سابق کرۀ جنوبی بازداشت شد

وزیر درمان سابق کرۀ جنوبی بازداشت شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبر کوتاه وزیر درمان سابق کرۀ جنوبی در ادامۀ تحقیقات در قالب رسوایی فساد مالی و اختلاس در این کشور بازداشت شد.

آگهی

خبر کوتاه

وزیر درمان سابق کرۀ جنوبی در ادامۀ تحقیقات در قالب رسوایی فساد مالی و اختلاس در این کشور بازداشت شد. به نظر می رسد با بازداشت مون هیونگ پیو، بحران سیاسی که با دستگیری دوست و معتمد رئیس جمهوری این کشور به اتهام اختلاس آغاز شده، ابعاد تازه ای به خود گرفته است.

دادستان مستقل کرۀ جنوبی پس از بازجویی از وی، برای جلوگیری از احتمال از بین بردن اسناد و مدارک از سوی رئیس کنونی سازمان ملی بازنشستگی دستور بازداشت مون هیونگ پیو را صادر کرده است.

صندوق بازنشستگی کرۀ جنوبی ۱۱ درصد از سهام سامسونگ را در اختیار دارد و وزیر درمان سابق کرۀ جنوبی متهم است که بعنوان رئیس این سازمان، به این شرکت تجاری چند ملیتی برای عقد قرارداد باموسسات متعلق به چوی سون سیل، دوست نزدیک رئیس جمهوری این کشور فشار آورده است.

این رسوایی مالی و افشای اختلاس، اعتراض ها علیه پارک گئون های، رئیس جمهوری این کشور را طی هفته ای اخیر افزایش داده و مخالفان خواهان کناره گیری وی از قدرت شده اند.

اپوزیسیون رئیس جمهوری این کشور را متهم می کنند که به چوی سون سیل که هیچ مسئولیتی در دولت نداشته اجازۀ دسترسی به اسناد مهم دولتی را داده و دست وی را برای اختلاس و سوءاستفاده از رابطه با رئیس جمهوری باز گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟