احتمال دخالت سرویس امنیتی مصر در قتل جولیو رجینی دانشجوی ایتالیایی تقویت شد

احتمال دخالت سرویس امنیتی مصر در قتل جولیو رجینی دانشجوی ایتالیایی تقویت شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محمد عبدالله، رئیس اتحادیه فروشندگان خیابانی مصر می گوید که وزارت کشور مصر را در جریان فعالیتهای جولیو رجینی، دانشجوی ایتالیایی به قتل رسیده در این کشور قرار داده…

آگهی

محمد عبدالله، رئیس اتحادیه فروشندگان خیابانی مصر می گوید که وزارت کشور مصر را در جریان فعالیتهای جولیو رجینی، دانشجوی ایتالیایی به قتل رسیده در این کشور قرار داده بود.

او این سخنان را روز چهارشنبه در جریان گفتگو با شبکه خبری هافینگتن پست آمریکا اعلام کرد.

جولیو رجینی، دانشجوی ۲۸ ساله مقطع دکتری دانشگاه کمبریج، مشغول تحقیق درباره اتحادیه های کارگری مستقل در کشور مصر بود و به همین دلیل بارها با محمد عبدالله برای یافتن پاسخی برای پرسشهایش تماس گرفته بود اما به گفته آقای عبدالله او بیش از حد کنجکاو بود.

آقای عبدالله تاکید کرده است که همکاری با وزارت کشور یکی از وظایف اوست و از آنجا که رجینی بارها با فروشندگان در خیابان تماس داشته و از آنها سوالهای عجیبی گاه مرتبط با امنیت ملی پرسیده است، ترجیح داده که دولت را در جریان کارهای او قرار دهد.

محمد عبدالله می گوید که شش بار با رجینی ملاقات داشته است و آخرین بار ۲ بهمن ۱۳۹۴ (۲۲ ژانویه ۲۰۱۶) با یکدیگر تلفنی صحبت کرده اند. او این مکالمه تلفنی را ضبط کرده و آن را در اختیار وزارت کشور مصر گذاشته است.

جولیو ۵ بهمن ۱۳۹۴(۲۵ ژانویه ۲۰۱۶ میلادی) ربوده شد و درنهایت جسدش درحالی که آثار شکنجه روی آن نمایان بود ۱۴ بهمن (سوم فوریه) در خندقی در حومه قاهره پیدا شد. این حادثه منجر به وقوع بحرانی دیپلماتیک میان رم و قاهره شد.

نام عبدالله به عنوان فردی نزدیک به سرویس امنیت مصر پیش از این در ۱۴ مرداد (۴ اوت) و در جریان گفتگوی منبعی از سرویس امنیت داخلی مصر با خبرگزاری رویترز مطرح شده بود.

دولت قاهره تاکنون بارها اتهام دست داشتن پلیس و نهادهای اطلاعاتی مصر در مرگ این دانشجوی ایتالیایی را رد کرده است. با این وجود احتمال داده می شود سخنان جدید رئیس اتحادیه فروشندگان خیابانی مصر، مسیر تحقیقات در این پرونده را تغییر دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

بیست سال پس از افشای آزار در ابوغریب؛ شکایت زندانیان پیشین در دادگاه بررسی می‌شود

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد