آرش صادقی ترند اول توئیتر شد، مرتضی مرادپور آزاد شد

آرش صادقی ترند اول توئیتر شد، مرتضی مرادپور آزاد شد
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اعتصاب غذای آرش صادقی، زندانی سیاسی، که از روز سوم آبان ماه سال جاری آغاز شده، روز جمعه دهم دی ماه وارد شصت و هشتمین روز خود شد. وب‌سایت‌های حقوق بشری حال آقای صادقی را در شصت و هشتمین روز اعتصاب غذا «بسیار وخیم» گزارش کرده‌اند.

آرش صادقی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی است که به ۱۹ سال زندان محکوم شده و هم اکنون در بند ۸ زندان اوین به سر می‌برد. او از روز سوم آبان ماه و پس از بازداشت و انتقال همسرش گلرخ ایرایی به زندان، اعلام اعتصاب غذا کرده. آقای صادقی بازداشت، روند رسیدگی به پرونده و حکم شش سال زندان برای همسرش را «غیرقانونی» خوانده است. طاهره ابراهیمی ایرایی، مادر همسر آرش صادقی به یورونیوز گفته است که از رئیس جمهور ایران و مسئولان کشور می خواهد که اجازه ندهند این زندانی سیاسی براثر اعتصاب غذا در زندان بمیرد.

درحد مقدوراتم بعنوان یک نماینده مجلس درحال پیگیری و کمک به زندانیان فعال مدنی، بویژه #آرش_صادقی و علی شریعتی هستم.

— محمود صادقی (@mah_sadeghi) December 30, 2016

در همین حال کاربران توئیتر روز جمعه دهم دی ماه با هشتگ #SaveArash (آرش را نجات دهید) به حمایت از این زندانی سیاسی پرداختند. هشتگ #SaveArash (آرش را نجات دهید) نزدیک به چهارصد هزار بار توئیت شد و برای ساعاتی رتبه اول ترند جهانی شد. این در حالی است که شبکه اجتماعی توئیتر در حال حاضر در ایران فیلتر است.

در این لحظه #هشتگ#SaveArash در رتبه اول #ترند جهانی است. pic.twitter.com/Hisr8h3sTV

— Vahid Online (@Vahid) December 30, 2016

بجز آرش صادقی، علی شریعتی ، سعید شیرزاد و محمدعلی طاهری، دیگر زندانیان سیاسی نیز در اعتراض به وضعیت خود در اعتصاب غذا هستند. مرتضی مرادپور، دیگر زندانی سیاسی نیز که در اعتصاب غذا بود روز جمعه دهم دی ماه از زندان آزاد شد.


مرتضی مرادپور

براساس گزارش‌ها مرتضی مرادپور پس از آزادی از زندان به بیمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت. این زندانی سیاسی ۶۰ روز در اعتصاب غذا بود و روز پنجشنبه نهم دی ماه اعتصاب غذای خود را شکست. برادر او به یورونیوز گفت که بعد از انتشار ویدئویی از جانب مادرش، مرتضی اعتصاب غذای خود را شکست. آقای مرادپور به سه سال زندان محکوم شده و خواستار اعمال ماده ۱۳۴ در پرونده خود است.

گفتگو با خانواده‌های زندانیان در حال #اعتصاب_غذا: وضعیت بحرانی #آرش_صادقی و #علی_شریعتیhttps://t.co/evGW93ls7Vpic.twitter.com/PaDK87w9IX

— euronews فارسی (@euronews_pe) December 30, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو خبرنگار زن که درباره جان باختن مهسا امینی گزارش نوشتند بعد از ۴۰۰ روز زندان آزاد شدند

جزییاتی از ماجرای جان باختن فردی که در جلسه دادگاه به اتهام «تبلیغ علیه اسلام» قلبش از تپش ایستاد

غزل شارمهد: پدرم در زندان ایران دیگر قادر به راه رفتن و صحبت کردن نیست