نیروهای دولتی سوریه از سوی مخالفان مسلح به نقض آتش بس متهم شدند

نیروهای دولتی سوریه از سوی مخالفان مسلح به نقض آتش بس متهم شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مخالفان مسلح رژیم سوریه روز شنبه تهدید کردند که در صورت ادامه نقض آتش بس از سوی ارتش سوریه و متحدان آن، توافق بر سر توقف درگیری ها را «باطل و بی اثر» تلقی خواهند…

آگهی

مخالفان مسلح رژیم سوریه روز شنبه تهدید کردند که در صورت ادامه نقض آتش بس از سوی ارتش سوریه و متحدان آن، توافق بر سر توقف درگیری ها را «باطل و بی اثر» تلقی خواهند کرد.

هر چند به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه آتش بس «عمدتا» در این کشور رعایت شده است اما برخی گزارشها از ادامه درگیری ها و حملات در برخی مناطق سوریه حکایت دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری دولتی سوریه از قطع آب آشامیدنی در حلب توسط گروه داعش خبر داده است.

یکی از اهالی حلب می گوید: «گروه داعش آب آشامیدنی را در حلب قطع کرده است. آنها ما را از زندگی و همه چیز محروم کرده اند. هیچ چیز نداریم. همه اینها تقصیر داعش است.»

توافق آتش بس در سوریه که از نیمه شب جمعه به اجرا در آمد با حمایت روسیه و ترکیه به دست آمده است. مسکو و آنکارا امیدوارند اجرای این توافق منجر به برگزاری مذاکرات صلح سوریه در قزاقستان شود.

حسن عیزو یکی از افرادی است که مجبور به ترک محل زندگی خود در حلب شده است. او در واکنش به خبر آتش بس می گوید: «به خاطر حملات هوایی، بمبهای بشکه ای و خوشه ای، موشکهای کوبنده و سنگین و پیاده نظامهای چترباز آنجا [حلب] را ترک کردم. همه ما توسط آنها مورد هدف قرار گرفتیم و در نتیجه از آنجا فرار کردیم. ما خانه هایمان را با رنج و محنت فراوان ترک کردیم. این دولت هم هیچ گونه اعتباری ندارد.»

یکی از موانع اصلی برقراری کامل آتش بس در سوریه اتحاد مخالفان مسلح با گروه فتح الشام عنوان شده است. هر چند ارتش سوریه می گوید توافق آتش بس شامل مواضع این گروه نمی شود اما مخالفان این ادعا را تکذیب کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد