یگان ویژه عراقی با داعشی ها در شرق موصل کوچه به کوچه می جنگند

یگان ویژه عراقی با داعشی ها در شرق موصل کوچه به کوچه می جنگند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش عراق در سومین ماه از آغاز عملیات آزادسازی موصل یک چهارم از این شهر را به کنترل خود در آورده است و هم اکنون در منطقه الکرامه در بخش شرقی شهر نیروهای یگان ضدتروریسم عراق در حال نبرد شدید و کوچه به

آگهی

ارتش عراق در سومین ماه از آغاز عملیات آزادسازی موصل یک چهارم از این شهر را به کنترل خود در آورده است و هم اکنون در منطقه الکرامه در بخش شرقی شهر نیروهای یگان ضدتروریسم عراق در حال نبرد شدید و کوچه به کوچه با نیروهای داعش هستند.

موصل با ۱.۵ میلیون نفر جمعیت دومین شهر بزرگ عراق و مهترین پایگاه داعش در خاک این کشور، دو سال پیش در یورشی برق آسا به دست داعشی ها افتاد.

گفته می شود ده ها هزار نیروی نظامی و داوطلب عراقی در عملیات موصل در برابر حدود ۶ هزار داعشی صف آرایی کرده اند.

آنچه آزادسازی موصل را به رغم نابرابری جنگ افزارها و شمار نامتوازن نیروها دشوار و کند می کند، علاوه بر تک تیراندازها، تله های انفجاری و عاملان انتحاری، سنگر گرفتن داعشی ها در مناطق مختلف شهر در بین مردم عادی است.

استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپری انسانی ارتش عراق را در حمله ای تمام عیار به داعشی ها به دلیل بیم از کشته شدن مردم عادی به احتیاط وا می دارد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته است تا ماه آوریل سالجاری، نهایتا تا چهار ماه دیگر، داعش از شهر موصل بیرون رانده خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نبرد موصل؛ پیشروی ارتش عراق و افزایش تعداد آوارگان

طوفان شن موصل عراق را در بر گرفت

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است