چالشهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷

چالشهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کشور کوچک مالت در برهه ای حساس ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است.

آگهی

کشور کوچک مالت در برهه ای حساس ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است. مالت در دوران شش ماه ریاستش با چالشهای زیادی روبرو خواهد شد.

در ماه ژانویه، انتخابات ریاست پارلمان اروپا برگزار می شود و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا ساکن کاخ سفید خواهد شد. قرار است در ماه مارس هم بریتانیا رسما خواهان آغاز مذاکرات برکسیت شود.

جانی پیتلا، رهبر ائتلاف احزاب سوسیالیست، آنتونیو تایانی از حزب مردم اروپا و گی ورهوفشتات، نخست وزیر سابق بلژیک و رهبر احزاب لیبرال، سه نامزد اصلی انتخابات ریاست پارلمان اروپا هستند.

اظهارات آقای ترامپ درباره سیاست خارجی و دفاعی دولتش از جمله در مورد روسیه و ناتو موجب نگرانی اروپایی ها شده است. رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی خواهند که به روابط استراتژیک میان اروپا و آمریکا خدشه ای وارد شود.

اروپا همچنین برای کنترل بحران پناهجویان نیازمند کمک ترکیه است. بروکسل و آنکارا بر سر بحران پناهجویان به توافق رسیدند، اما برخی معتقدند که برای حفظ این توافق نباید ارزشهای اساسی اتحادیه اروپا را نادیده گرفت و در واقع در مقابل نقض حقوق بشر در ترکیه ساکت ماند.

انتظار می رود مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هم سخت و دشوار باشد. هر دو طرف می خواهند امتیاز بیشتری بگیرند و در نهایت پیروز مذاکرات شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده