بنیامین نتانیاهو بمدت سه ساعت بازجویی شد

بنیامین نتانیاهو بمدت سه ساعت بازجویی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که به دریافت هدیه های غیرقانونی از موسسات تجاری و بازرگانان اسراییلی و خارجی متهم شده است به مدت سه ساعت توسط پلیس در محل اقامت وی تحت بازجویی قرار…

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که به دریافت هدیه های غیرقانونی از موسسات تجاری و بازرگانان اسراییلی و خارجی متهم شده است به مدت سه ساعت توسط پلیس در محل اقامت وی تحت بازجویی قرار گرفت.

جزئیات زیادی از محتوای این بازجویی منتشر نشده اما به گفتۀ رسانه های اسراییلی و به نقل از منابع نزدیک به نخست وزیر اسرائیل، وی در پاسخ به پرسش های پلیس اتهامات مذکور را رد کرده است.

نخست وزیر اسرائیل که پیش از شروع این بازجویی در نشست حزب لیکود شرکت کرده بود، این اتهامات را « گفت و گوهای صورت گرفته در راهروهای رسانه های وابسته به اپوزیسیون» دانست.

به گفتۀ رسانه های اسرائیلی، ارزش این هدایای دریافت شده از سوی بنیامین نتانیاهو بالغ بر دهها هزار دلار می شود و در صورت اثبات این امر، ممکن است نخست وزیر اسرائیل به «سوءاستفاده از قدرت و اعتماد» متهم شود.

پلیس تحقیقات در این مورد را از ۹ ماه پیش آغاز کرده و نزدیک به ۵۰ نفر نیز در این رابطه مورد پرسش قرار گرفته اند.

در ماه نوامبر نیز دادستان کل اسرائیل دستور تحقیقات در مورد نقش وکیل بنیامین نتانیاهو در عقد قرارداد خرید سه زیردریایی از آلمان بدستور نخست وزیر اسرائیل را صادر کرده بود. همزمان پروندۀ دیگری نیز با موضوع استفادۀ غیرقانونی وی و خانواده اش از موقعیت دولتی برای سفر با هواپیما طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ بویژه توسط همسر نخست وزیر اسرائیل باز است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت