این هفته بر پرده سینماهای اروپا

این هفته بر پرده سینماهای اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در این مطلب نگاهی می اندازیم به فیلم های غیر هالیوودی که در کشورهای اروپایی به روی پرده سینماها رفته اند.

آگهی

در این مطلب نگاهی می اندازیم به فیلم های غیر هالیوودی که در کشورهای اروپایی به روی پرده سینماها رفته اند.

مستند «دره گرگ ها»

فیلم مستند «دره گرگ ها» در فرانسه به روی پرده رفت. ژان میشل برترند، سازنده فیلم پس از صرف سه سال در دل طبیعت مستند خود را به روی پرده برد. او در این مستند نشان می دهد که چگونه طی این سالها با تماشا کردن و به تدریج توسط گله گرگ ها پذیرفته شد. گرچه در این مستند می بینیم که برای این صمیمیت نیز محدودیتی وجود دارد.

La Vallée des loups
La Vallée des loups Bande-annonce VF

«درخت ابریشم»

فیلم «درخت ابریشم» در اسپانیا به روی پرده رفت. این فیلم که محصول مشترک اسپانیا، فرانسه و مراکش است، در جشنواره فیلم کن موفق به دریافت جایزه بزرگ هفته منتقدان شده بود.

در داستان فیلم گروهی از مردم یک شیخ در حال مرگ را همراهی می کنند تا به آخرین آرزوی خود که دفن شدن در کنار بستگانش است برسد. آنها در حال عبور از رشته کوه اطلس بزرگ هستند. مرگ به شیخ امان نمی دهد و افراد همراه او از ترس کوه از ادامه سفر سر باز می زنند. اما سعید و احمد دو همسفر همراه این کاروان تصمیم می گیرند که جنازه شیخ را به مقصد برسانند. شکیب شخص دیگری است که از یک جهان موازی به کمک آنها می آید.

«بهترین روز اولی ماکی»

فیلم «بهترین روز اولی ماکی» که در آلمان اکران شد محصول مشترک آلمان، سوئد و فنلاند است.

این فیلم سرگذشت مدعی قهرمانی بوکس جهان با نام اولی ماکی در تابستان سال ۱۹۶۲ را روایت می کند. او که شانس اول قهرمانی است تنها باید بر روی مسابقه و کم کردن وزن خود تمرکز کند اما حالا که عاشق دختری به نام رایجا شده و تمرکز بر روی مسابقه، دیگر دور از ذهن به نظر می آید.

Olli Mäki
Olli Mäki Bande-annonce VO

«ساز و طرب»

فیلم ترکیه ای «ساز و طرب» (Çalgı Çengi İkimiz’İn) که دومین قسمت از یک فیلم کمدی است در آلمان به روی پرده سینما رفت. اولین قسمت این فیلم که ماجراهای دو پسرعموی نوازنده را دنبال می کند، در سال ۲۰۱۱ تولید و در ترکیه با استقبال زیادی روبرو شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد