بررسی شانس نامزدهای گلدن گلوب بر اساس برندگان جوایز منتقدان

بررسی شانس نامزدهای گلدن گلوب بر اساس برندگان جوایز منتقدان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فصل جوایز سینما که با مشخص شدن برندگان «جایزه منتخب منتقدان» و برگزاری «حلقه منتقدان فیلم نیویورک» آغاز شد، با نزدیک شدن به اعلام برندگان گلدن گلوب در مراسم روز یکشنبه هشتم ژانویه به اوج خود می…

آگهی

فصل جوایز سینما که با مشخص شدن برندگان «جایزه منتخب منتقدان» و برگزاری «حلقه منتقدان فیلم نیویورک» آغاز شد، با نزدیک شدن به اعلام برندگان گلدن گلوب در مراسم روز یکشنبه هشتم ژانویه به اوج خود می رسد.

در بیشتر موارد می توان برندگان گلدن گلوب را از نتایج این دو جایزه منتخب منتقدان پیش بینی کرد. در این مطلب نگاهی به نامزدهای جایزه گلدن گلوب و موفقیت آنها در این دو رویداد می اندازیم:

«لالا لند»

فیلم سینمایی لالالند در این دوره از «جایزه منتخب منتقدان» تقریبا در صدر همه بخشهای مسابقه بود. این موزیکال با کارگردانی و نویسندگی «دیمین شزل»، برنده هفت بخش از جمله بهترین فیلم سینمایی بود و در مراسم حلقه منتقدان فیلم نیویورک نیز بعنوان بهترین فیلم شناخته شد.

داستان «لالا لند» درباره عشق یک موسیقیدان سبک جاز و یک هنرپیشه مشتاق در لس آنجلس است. رایان گاسلینگ و اما استون بازیگران اصلی این درام موزیکال هستند.

دیمیِن شزل، کارگردان این فیلم می گوید: «فکر می کنم که خیلی خوش شانس بودم که کسانی که با من در این فیلم کار کردند تا این اندازه با استعداد بودند. این به بالا بردن سطح فیلم خیلی کمک کرد. تهیه کنندگان، اعضای گروه فیلمبرداری، اِما و رایان. من خوش شانس ترین فیلمساز جهان بودم.»

«منچستر، کنار دریا»

فیلم «منچستر، کنار دریا» فیلمی مستقل، گزنده و گاهی هم خنده دار، درباره طبقه کارگر در آمریکا است، خانواده هایی که با تراژدی های پی در پی روبرو هستند.

این فیلم با بازی «کیسی افلک» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه برای «کِنِت لوگان» و بهترین بازیگر خردسال در جوایز منتخب منتقدان و همچنین بهترین بازیگر نقش مکمل زن با بازی «میشل ویلیامز» و بهترین بازیگر نقش اول مرد در مراسم حلقه منتقدان فیلم نیویورک شد.

کیسی افلک می گوید: «خیلی زیبا بود. آدمهای زیادی در آن اتاق بودند که قلم زیبایی داشتند که من از آنها بسیار خوانده بودم. بودن در آن اتاق با آنها و دانستن اینکه اگر نه همه آنها ولی اکثرشان قدر کار من در این فیلم را می دانستند، بسیار زیبا بود.»

کِنِت لوگان، کارگردان و نویسنده فیلمنامه «منچستر، کنار دریا» می گوید: «از نیمه های پیش نویس بخش دوم فیلمنامه می دانستم که باید دوستش داشته باشم. می دانستم که در کار خوبی شرکت دارم و وقتی تیم بازیگران جمع شدند می دانستم که اوضاع خوب است و بعد از آن فقط سعی کردم که خرابکاری نکنم.»

«جکی»

در این دوره از جوایز منتخب منتقدان، فیلم سینمایی «جکی»، با بازی «ناتالی پورتمن» موفق به دریافت سه جایزه از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

«مهتاب»

کمدی- درام مستقل «مهتاب» با بردن جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل برای بازی «ماهرشالا علی»، توجهات بیشتری را بخود جلب کرده و ممکن است که حتی در مراسم اسکار امسال نیز شگفتی ساز شود. این فیلم در مراسم حلقه منتقدان فیلم نیویورک بعنوان شاهکار این دوره معرفی شد.

ماهرشالا علی درباره این جایزه می گوید: «خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و خیلی افتخار می کنم که دیده شدم. اما این را هم می دانم که همه اینها بخاطر داشتن بهترین گروه در این فیلم بوده است.»

«بری جنکینز» کارگردان فیلم سینمایی مهتاب می گوید: «این همه آدم داشتن، خیلی خوب است. دایره آدم هایی که مرا می شناسند همینطور بزرگ و بزرگتر می شود. اینکه غریبه ها فیلم مرا می بینند و از دریچه شخصیت ها با آنها احساس نزدیکی می کنند مرا خیلی تحت تاثیر قرار می دهد.»

فیلم سینمایی «او»

آگهی

در این دوره از در جوایز منتخب منتقدان، فیلم فرانسوی زبان «او» با کارگردانی «پل ورهوفن» برنده بهترین فیلم زبان خارجی و نامزد بخش جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی «ایزابل هوپر» هنرپیشه فرانسوی شد.

ایزابل هوپر نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب می گوید: «خیلی زیاد است. احساس می کنم که دوقولو دارم. واقعا خیلی خوب است که من دو فیلم پشت سر هم بازی کردم. هم فیلم «او» و بعد فیلم «آنچه در پیش است». و فکر می کنم که هر دو فیلم درباره وضعیت زنان خیلی صادقانه و امروزی حرف می زنند وهنوز هم سرگرم کننده هستند.»

«ورود»

فیلم علمی- تخیلی «ورود» نیز در این دوره از جوایز منتخب منتقدان دو جایزه در بخش های بهترین فیلم علمی- تخیلی و بهترین اقتباس را از آن خود کرد.

این فیلم اقتباسی از داستان کوتاه «داستان زندگی تو» نوشته تد چیانگ است. «ایمی آدامز» و «جرمی رنر» بازیگران اصلی این فیلم هستند.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد