ترکیه می گوید به بازداشت عامل کشتار استانبول نزدیک است

ترکیه می گوید به بازداشت عامل کشتار استانبول نزدیک است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس ترکیه می گوید عامل کشتار استانبول در شب سال نو را شناسایی کرده است و بزودی او را بازداشت می کند.

آگهی

پلیس ترکیه می گوید عامل کشتار استانبول در شب سال نو را شناسایی کرده است و بزودی او را بازداشت می کند. مقامهای امنیتی او را فردی «ماهر» توصیف کرده اند که احتمالا به تنهایی کشتار را صورت داده است.

همزمان چندین نفر از اقلیت اویغور در ترکیه بازداشت شده اند. اکثر اویغورها مسلمان هستند و در غرب چین زندگی می کنند اما بسیاری از آنها به دلیل نارضایتی از وضعیت مسلمانها در چین، به کشورهای آسایی مرکزی و ترکیه مهاجرت کرده‎اند.

ویسی کاینکا معاون نخست وزیر ترکیه می گوید احتمال بسیار کمی وجود دارد که او توانسته باشد به خارج ترکیه فرار کند. او همچنین گفت: «نیروهای امنیتی فرد تروریست را شناسایی کرده اند. منطقه ای را که او احتمالا در آنجاست پیدا کرده اند. احتمالا او فردی از اقلیت اویغور است اما فعلا نمی خواهم درباره ملیت او اظهار نظر کنم.»

در جشن شب سال نو در کلوپ شبانه رینا، یک فرد مسلح به اسلحه کلاشنیکف، در عرض ۷ دقیقه ۱۸۰ گلوله به سمت حاضران شلیک کرد. به گفته مقامهای امنیتی، همه ۳۹ قربانی این اتفاق از فاصله نزدیک هدف قرار گرفته اند. به نظر می رسد فرد مهاجم پس از پایان این کشتار سلاح خود را رها کرده و در میان جمعیت مخفی شده است تا بتواند فرار کند.

رسانه های ترکیه پیش از این مظنون اصلی را مردی با گذرنامه قرقیزستانی معرفی کرده بودند.

گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و دلیل این حمله را انتقام از ترکیه به دلیل حضور در ائتلاف علیه داعش اعلام کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس ترکیه نزدیک به ۲۰۰ مظنون به عضویت در گروه داعش را دستگیر کرد

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟