نمایش قدرت نیروهای نظامی عراق در مراسم روز ملی ارتش در کنار ادامه نبرد موصل

نمایش قدرت نیروهای نظامی عراق در مراسم روز ملی ارتش در کنار ادامه نبرد موصل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای نظامی عراق با برگزاری مراسم روز ملی ارتش، قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

آگهی

نیروهای نظامی عراق با برگزاری مراسم روز ملی ارتش، قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشتند. این در حالی است که بخش زیادی از نیروهای نظامی این کشور در عملیات آزادسازی موصل شرکت دارند.

نیروهای عراقی پس از سه ماه از آغاز عملیات در فاز جدیدی آزادسازی و پاکسازی شهر موصل برای اولین بار در روز جمعه از قسمت شمالی، وارد شهر شدند.

ستوان یکم رامی حسن، از نیروهای واکنش سریع ارتش عراق می گوید: «دشمن در حال فروپاشی است. آنها سعی می کنند که با خودروهای بمبگذاری شده نیروهای ما را هدف بگیرند اما ما پشتیبانی نیروی هوایی را داریم.»

عملیات آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا از هفدهم اکتبر سال ۲۰۱۶ و با پشتیبانی نیروهای هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا آغاز شد. همچنین ارتش عراق از پنج شنبه ۲۹ دسامبر، دومین فاز حمله به نیروهای داعش در بخش شرقی موصل را آغاز کرده است.

نیروهای دولتی گفته اند که ۶۰ درصد شرق موصل را در کنترل دارند. اما هنوز موفق به عبور از رودخانه دجله و دسترسی به نواحی غربی شهر که در کنترل نیروهای داعش است، نشده اند.

از زمان آغاز عملیات آزاد سازی موصل، بیش از ۱۲۵ هزار غیر نظامی از موصل و حومه گریخته اند اما بیشتر غیر نظامیان در حال فرار از مناطق شرقی شهر هستند. ساکنین مناطق غربی محاصره شده و امکان خروج از شهر را ندارند. با اینحال هر روز بر تعداد غیر نظامیانی که از موصل و حومه آن می گریزند، افزوده می شود.

سازمان های حقوق بشر، وضعیت انسانی در شهر موصل را وخیم گزارش کرده و از کم بودن مواد غذایی و نبودن سرپناه مناسب برای آوارگان خبر می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است