گردشگری ترکیه، قربانی اقتصادی تروریسم

گردشگری ترکیه، قربانی اقتصادی تروریسم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صنعت گردشگری ترکیه در سالهای اخیر به دلیل ناآرامیها در کشور همسایه، سوریه و درگیریها با پ کا کا شاهد رکود کم سابقه ای بوده است.

آگهی

صنعت گردشگری ترکیه در سالهای اخیر به دلیل ناآرامیها در کشور همسایه، سوریه و درگیریها با پ کا کا شاهد رکود کم سابقه ای بوده است. کشوری که زمانی ششمین مقصد محبوب گردشگران بود، مدتی است که برای جذب گردشگران دچار مشکل جدی شده است.

موج حملات انتحاری و بمبگذاریهای پی در پی که به نظر نمی رسد قرار است متوقف شود، بسیاری از گردشگرانی را که می خواستند به ترکیه سفر کنند نگران کرده است.

کودتای نافرجام هشت ماه قبل، عامل موثر دیگری در کاهش درآمدهای توریستی بوده است.

حدود یک سال قبل و پس از هدف قرار گرفتن یک جنگنده روسیه توسط نیروهای ارتش ترکیه، روسیه سفر گردشگران روس به ترکیه را ممنوع کرد. تحریم صنعت گردشگری ترکیه توسط کشوری که یکی از مبادی اصلی این صنعت است ضرر هنگفتی را به درآمدهای حاصل از توریسم تحمیل کرد.

ده سال قبل چهار نفر در منطقه ای در نزدیکی شهر آنتالیا بر اثر انفجار بمب کشته شدند. یک گروه کرد مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. این حادثه در نزدیکی شهری که مقصد بسیاری از گردشگران است شاید اولین هشدار به صنعت گردشگری ترکیه بود.

صنعت گردشگری حدود ۵ درصد تولید ناخالص داخلی ترکیه را تامین می کند و برای حدود ۸ درصد نیروی کار این کشور شغل فراهم کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله تروریستی و انفجار در ازمیر ترکیه؛ دو نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند

نیروهای امنیتی ترکیه در جستجوی عامل حمله استانبول

حمله استانبول؛ شاهدان عینی از حضور بیش از یک مهاجم خبر می دهند