ترامپ ادعاهای جدید درباره جنگ اطلاعاتی روسیه علیه آمریکا را رد کرد

ترامپ ادعاهای جدید درباره جنگ اطلاعاتی روسیه علیه آمریکا را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نهادهای اطلاعاتی آمریکا می گویند سازمانهای اطلاعاتی روسیه اطلاعاتی را درباره دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب ایالات متحده به دست آورده اند که می تواند علیه او استفاده…

آگهی

نهادهای اطلاعاتی آمریکا می گویند سازمانهای اطلاعاتی روسیه اطلاعاتی را درباره دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب ایالات متحده به دست آورده اند که می تواند علیه او استفاده شود.

این تازه ترین ادعای دستگاه های اطلاعاتی آمریکا درباره جنگ امنیتی است که به گفته آنها روسیه علیه آمریکا به راه انداخته است. آقای ترامپ همانند گذشته این ادعاهای جدید را نیز رد کرد.

این اطلاعات در اختیار باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آینده قرار گذاشته شده اند. به گفته مقامهای اطلاعاتی آمریکا این اطلاعات از منابع موثق به دست آمده اند هرچند تایید آنها در حال حاضر ممکن نیست.

نهادهای امنیتی و اطلاعلاتی آمریکا از جمله اف بی آی و سیا، پس از تحقیقات گسترده اعلام کردند که روسیه با هدف کمک به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در نفوذ به ایمیلهای دموکراتها مشارکت داشته است. در اوج رقابتهای انتخاباتی محتویات ایمیلهای کمیته ملی دموکراتها توسط وب سایت ویکی لیکس منتشر شد.

جیمز کلپر، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا گفت: «ما اطمینان بالایی داریم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی دستوری مبنی بر تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صادر کرد. هدف از این برنامه، زیر سوال بردن اعتماد مردم به روند دموکراتیک امور در آمریکا بود. پوتین و دولت روسیه مشخصا طرفدار انتخاب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب بودند. روسیه تلاش کرد که بخت دونالد ترامپ را به هر طریق ممکن و از طریق ضربه زدن به هیلاری کلینتون افزایش دهد.»

آقای کلپر همچنین گفته است که در گزارشی كه بزودی منتشر مي شود انگيزه های ولاديمير پوتين از دخالت در انتخابات آمريكا اعلام خواهد شد.

آمریکا دو هفته قبل ۳۵ دیپلمات روس و اعضای خانواده آنها را اخراج کرد. واشنگتن گفته است که این اقدام تنبیهی به دلیل دخالت دولت روسیه در انتخابات آمریکا بوده است.

بسیاری از چهره های سرشناس جمهوریخواه از جمله جان مک کین، سناتور این حزب، نظر نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات را پذیرفته اند اما دونالد ترامپ این ادعاها را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد