اولین هواپیمای نو ایرباس تحویل ایران شد

اولین هواپیمای نو ایرباس تحویل ایران شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نخستین فروند هواپیمای ایرباس نو مدل A321 روز چهارشنبه با حضور مدیران عامل شرکت هما و ایرباس در شهر تولوز فرانسه تحویل ایران شد.

به گزارش ایرنا این هواپیمای ۹۰ نفره قرار است روز پنج شنبه با هدایت خلبانان ایران ایر فرانسه را به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران ترک کند.

Le 1er A 321 d'Iran Air. La dernière fois que Iran Air s'est offert un Airbus neuf, c'était un A300, il y a presque 40 ans pic.twitter.com/jovECkSLLL

— Bruno Trévidic (@BrunoTrevidic) January 11, 2017

قرار داد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس از فرانسه اواخر سال گذشته با سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به پاریس بین ایران ایر و شرکت ایرباس امضا شد.

به گزاری ایرنا، فابیس برژیر مدیر عامل ایرباس در مراسم تحویل نخستین ایرباس به ایران گفته است: «قرارداد ایران ایر با ایرباس برای خرید این هواپیماها با مجوز خزانه داری آمریکا و قوانین بین المللی امضا شده است و درصددیم طبق این قرارداد، هواپیماهای خریداری شده را به ایران ایر تحویل دهیم و امسال نیز شماری از این هواپیماها به این شرکت تحویل می شود.»

آخرین باری که ایران توانست یک ایرباس نو بخرد به سال ۱۹۸۰ باز می گردد. آرشیو روزنامه لوموند فرانسه به تاریخ ۲۱ مارس ۱۹۸۰ (اول فروردین ۱۳۵۹) نشان می دهد که ایران یک فروند ایرباس مدل ا-۳۰۰ را در فرودگاه تولوز دریافت کرده است که روی آن شعار «الله اکبر» نوشته شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند

هم‌پیمانی با قدرت‌های نوظهور اقتصادی؛ عضویت در بریکس چه دستاوردی برای ایران دارد؟

کشف اختلاس چند هزار میلیاردی در یکی از بانک‌های دولتی ایران؛ از این پرونده چه می‌دانیم؟