همکاری فرانسه-آلمان در کانون توجه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

همکاری فرانسه-آلمان در کانون توجه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکصد روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نامزدها کارزار انتخاباتی خود را با قدرت و با تکیه بر موضوعاتی چون تروریسم، مهاجرت، احیای اقتصادی و مبارزه با بیکاری ‍پیش می…

آگهی

یکصد روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نامزدها کارزار انتخاباتی خود را با قدرت و با تکیه بر موضوعاتی چون تروریسم، مهاجرت، احیای اقتصادی و مبارزه با بیکاری ‍پیش می برند.

امانوئل ماکرون، نامزد مستقل همزمان با بازدیدی که از بازار کریسمس برلین داشت بر همکاری فرانسه و آلمان در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: «من به این باور رسیدم که سرنوشت تاریخی فرانسه و آلمان در مبارزه با تروریسم به یکدیگر گره خورده است. برای اینکه این دو کشور به شیوه ای مشابه هدف تروریسم قرار گرفته اند. آلمان بیش از فرانسه از موضوع مهاجرت آسیب دیده و آشکارا همبستگی فرانسه و آلمان حس مسئولیت مشترکی بوجود آورده است.»

روابط دوجانبه فرانسه و آلمان از اهداف مورد نظر فرانسوا فیون، نامزد حزب راست میانه فرانسه نیز هست. نخست وزیر دوران ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی، در ارتباط با حمله مرگبار برلین با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفتگو داشته و بزودی نیز در دیدار با وی احتمالا بر ضروت همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم تاکید خواهد کرد.

در جناح راست، مارین لوپن، نامزد جبهه ملی فرانسه آنطور که برخی نظرسنجی ها پیش بینی کرده اند، با هدف رسیدن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کارزار خود را در سال جدید میلادی آغاز کرده است.

در جبهه سوسیالیست ها هم ، پس از انصراف فرانسوا اولاند از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، رقابتهای مقدماتی و درون حزبی در آخر ماه جاری میلادی یعنی تا بیست روز دیگر، تکلیف نامزد نهایی این حزب را روشن خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد

برای اولین بار در جهان؛ فرانسه حق سقط جنین زنان را در قانون اساسی خود گنجاند