ارایه نقشه مرزی از سوی طرفهای مذاکره درباره قبرس

ارایه نقشه مرزی از سوی طرفهای مذاکره درباره قبرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو طرف ترک و یونانی قبرس پس از سه روز مذاکره از یافتن راه حل برای اغلب موضوع های مورد اختلاف خبر دادند اما از ارایه اطلاعات جزئی تر خودداری کردند.

آگهی

دو طرف ترک و یونانی قبرس پس از سه روز مذاکره از یافتن راه حل برای اغلب موضوع های مورد اختلاف خبر دادند اما از ارایه اطلاعات جزئی تر خودداری کردند. همزمان دو طرف برای نخستین بار نقشه مرزی پیشنهادی خود را ارایه کردند.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در این مذاکرات می گوید بیش از هر زمان دیگری امید می رود که این مذاکرات به نتیجه ای مطلوب برسد.

اسپن بارث اد گفت: « این بهترین شانس است و نمی توانم شرایطی بهتر از این را برای رسیدن به یک نتیجه مشخص پس از ماه ها مذاکره تصور کنم.»

در جلسه روز پنجشنبه در ژنو فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز حضور خواهند یافت.

پیش بینی شده است در صورت دستیابی به نتایجی ملموس، بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا و مقاماتی از یونان و ترکیه در جلسه روز پنجشنبه در ژنو حضور یابند.

این مذاکرات از حدود ۱۹ ماه پیش با هدف دستیابی به یک قبرس واحد که نمایانگر خواسته های دو طرف باشد، آغاز شده است. تقسیم قدرت، تعیین مرزهای مالکیت ارضی و مساله امنیت از محورهای مورد بحث طرفین در این نشست بوده است.

قبرس از سال ۱۹۷۴ میلادی تاکنون و به دنبال ورود ارتش ترکیه به جزیره در واکنش به کودتایی که در راستای وحدت قبرس با یونان صورت گرفت، به دو بخش ترک زبان در شمال و یونانی زبان در جنوب تقسیم شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری دومین روز از مذاکرات وحدت قبرس در ژنو

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند

رئیس امور بشردوستانه اتحادیه اروپا: اسرائیل مدرکی برای حمایت از ادعاهایش علیه اونروا ارائه نکرده است